انقلاب ایران دنیا را تغییر داد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرگزاری خبرنگاران- میشل ستبون که در پرواز تاریخی بازگشت امام خمینی (ره) به ایران حضور داشت ، با ثبت 28000 قطعه عکس ، گنجینه ای گرانقدر از خاطرات دوران انقلاب شکوهمند اسلامی برجای گذاشت.

انقلاب ایران دنیا را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، عکاس شهیر فرانسوی که در پرواز انقلاب (بازگشت امام خمینی به ایران) حضور داشت گفت: این انقلاب اسلامی ایران، دنیا و نیز زندگی مرا را تغییر داد.

میشل ستبون در برنامه مجازی سفارت ایران در فرانسه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی (روز ملی) در پیغام ویدئویی خود گفت:

... سلام، در این ایام سالروز انقلاب ایران، مایلم به همه دوستان ایرانی ام سلام عرض کنم که در طول همه این سال ها اول از همه مرا از لطف خود و به خصوص از دوستی و بذل توجه شان بهره مند کردند. این انقلاب، دنیا و نیز زندگی مرا را تغییر داد. من برای همواره مدیون ایران خواهم بود. من آرشیتکت بودم و قصد داشتم یک عکاس حرفه ای باشم و این انقلاب ایران بود که این فرصت را برای من فراهم کرد. برای نخستین بار، من ایران را در سال 1970 کشف کردم و اکنون بعد از 50 سال، بسیار به آن وابسته ام.

وی در ادامه اضافه کرد: من فرهنگ و زبان و شعرش را و به خصوص مردم آن را دوست دارم. در سال های اخیر من کوشش کردم تاریخ مصوری که از ایران داشتم را با دوستانم به صورت نمایشگاه یا در قالب کتاب، هم در فرانسه و هم در ایران به اشتراک بگذارم. زیرا ما چگونه می توانیم بی آنکه شناختی از گذشته مان داشته باشیم، زمان حال مان را بشناسیم؟

عکاس شهیر فرانسوی همچنین خاطر نشان کرد من به این انقلاب که مرا متحول ساخت، بسیار نزدیک بودم، آن زمانی که می دیدم همه ملت به پا خاسته اند. اما عکس هایی که من گرفته ام، اول از همه به خودِ ایرانی ها تعلق دارند و من شاهدی بیش نبودم. چرا برعکس، این تصور نداشته باشیم که یک ایرانی نیز همچون من بیاید و شاهدی بر انقلاب فرانسه باشد؟

ستبون اضافه کرد: اما امروز آرزوی من برای مردم ایران چیست؟ مسلما اول از همه، برداشته شدن تحریم های بی فایده که کارش فقط آزار مردم ایران است و نیز آرزوی یک زندگی با شکوه تر و عزتمندانه تر. ایران یک تمدن بسیار عظیم بوده، هست و خواهد بود.

میشل ستبون عکاس شهیر فرانسوی دوران انقلاب است. وی در تحولات قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران و بخصوص در نوفل لوشاتو و همچنین پرواز انقلاب به همراه امام خمینی (ره) حضور داشته و آن لحظات و ایام تاریخی را ثبت نموده است.

28000 قطعه عکس از آثار این عکاس فرانسوی، گنجینه گرانقدری از خاطرات دوران انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1491

به "انقلاب ایران دنیا را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب ایران دنیا را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید