مقدار گیری و کنترل سطح مایعات با محصولی دانش بنیان ، دقت بالای مقدار گیری در دماهای بالا و پایین

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یک شرکت دانش بنیان محصولی طراحی کرده که کاربرد آن میزان گیری و کنترل سطح مخازن مختلف است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار گیری و کنترل سطح مایعات با محصولی دانش بنیان ، دقت بالای مقدار گیری در دماهای بالا و پایین

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا معتمدی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنی مهندسی آریا سپند مهریز با بیان اینکه حسگر اندازه گیری سطح مایعات برای اندازه گیری مخازن مختلف کاربرد دارد، گفت: نمونه خارجی این محصول نهایت تا طول 2 متر را می تواند اندازه گیری کند اما حسگر ساخت توانایی اندازه گیری تا طول 6 متر را دارد.

اندازه گیری سطح مایعات دمای بالا و پایین

از این محصول برای اندازی گیری سطح مایعات مخازن آب، سوخت، مواد اولیه و موارد دیگر استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای حسگر اندازه گیری سطح مایعات، سوییچ دادن جهت کنترل روشن و خاموش کردن یک پمپ یا سیستم هشدار است که از سرازیر یا خالی شدن جلوگیری می کند.

اندازه گیری سطح مایعات با دورش انجام می شود؛ برای اندازه گیری سطح مایعات با دمای پایین از روش خازنی استفاده می شود و اندازه گیری دمای بالا سطح مایعات داخل مخازن، استخرها و چاه های آب با دقت اندازه گیری یک میلی متر، حسگر اندازه گیری سطح مایعات دما بالا کابرد دارد.

حسگر اندازه گیری سطح مایعات و نمایشگر، نمایش لحظه ای سطح داخل مخزن را برحسب میلی مترو سانتی متر و همچنین درصد و محاسبه حجم داخل مخزن برحسب لیتر و مترمکعب نشان می دهد و دارای خروجی دیجیتال جهت کنترل سطح مخزن است.

دقت اندازی گیری بالا

این محصول دقت اندازی گیری بالایی دارد و در کنار قیمت پایین نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش و اندازه گیری با طول بیشتر، نیاز به کالیبراسیون در محل نیز ندارد.

در حال حاضر به صورت مستقیم 12 نفر و در حدود 20 نفر به صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می کنند. این محصول اندازه گیری مخازن مختلف را انجام می دهد اما عمده خریداران آن شرکت های آب و فاضلاب هستند که توانسته صرفه جویی ارزی خوبی نیز به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنی مهندسی آریا سپند مهریز با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات مفید و کاربردی زیادی دارد،افزود: حمایت ها و مزایای متنوعی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد اما امیدوارم برای تهیه کارگاه و تجهیز آن نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2012

به "مقدار گیری و کنترل سطح مایعات با محصولی دانش بنیان ، دقت بالای مقدار گیری در دماهای بالا و پایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار گیری و کنترل سطح مایعات با محصولی دانش بنیان ، دقت بالای مقدار گیری در دماهای بالا و پایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید