ارزش شرکت های دانش بنیان در بورس بیش از 280 هزار میلیارد تومان است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران/کردستان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور گفت: ارزش سال جاری شرکت های دانش بنیان در بازار بورس کشور بیش از 280 هزار میلیارد تومان بوده که رقمی قابل توجه است و ارزش والای شرکت های دانش بنیان را نشان می دهد.

ارزش شرکت های دانش بنیان در بورس بیش از 280 هزار میلیارد تومان است

سورنا ستاری بعدازظهر امروز شنبه (25 مرداد ماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و جهش فراوری که با موضوع شرکت های دانش بنیاد و جهش فراوری در استانداری کردستان برگزار گردید با بیان اینکه در معاونت علمی دیدگاه ها با دیگر معاونت ها متفاوت است اظهار کرد: تاریخ فناوری ما با توجه به فعالیت دانشمندان وقت مثل زکریا رازی و بوعلی سینا متفاوت و عظیم تر از بسیاری از کشورهاست.

وی اضافه نمود: پول نفت بخش بسیاری از فرهنگ ما را تغییر داده و فرهنگ دیرینه کارآفرینی مبتنی بر دانش را امروزه از بین برده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه تزریق تفکر استخدام به فرزند می تواند عظیمترین خیانت یک پدر باشد توضیح داد: امروز تفکر حل همه چیز با پول نفی شده است، دولت های نفتینه منابع خود نمی تواند پیشرفت واقعی داشته باشد بلکه در شرکت های سایر کشورها سرمایه گذاری می نماید و این پیشرفت واقعی نیست.

وی با اشاره به ضرورت تغییر زیست بوم و اکوسیستم در ادارات مطرح کرد که کردستان استانی با پتانسیل فراوان و فرهنگ قدیمی کارآفرینی است و با درنظرگرفتن درونزا بودن توسعه، نباید انتظار داشت دستی از بیرون استان توسعه ایجاد کند بلکه خود مسئولان استانی باید کوشش نمایند، ضروریست بر روی آموزش و پرورش نیروهای خود حساس باشند و محیط کاری مناسب برای آن ها فراهم نمایند تا مجبور به ترک استان نشوند.

ستاری ادامه داد: منابع اولیه مثل نفت اصلا بااهمیت نیستند اما برخی از کالاها که فناورانه و متکی بر دانش است می تواند بسیار بااهمیت باشد و ارزش اضافه نموده بسزایی را به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه ها باید اول خود را اصلاح نمایند و بعد وارد جامعه و اقتصاد شوند که قطعا این مدل دانشگاه ها می توانند منشأ تحول در جامعه و اقتصاد شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه 12 سال آموزش در مدارس وقتی منجر به انجام کار نمی گردد ارزشی ندارد گفت: دانشگاهی پیروز است که بودجه خود را از راه فروش تکنولوژی بدست آورد و این مدل فعالیت ها در دانشگاه های نسل 3 و 4 موجود دارد.

نسبت به سفر قبلی تغییرات جدی در کردستان اتفاق افتاده است

وی با بیان اینکه مفاهیم اقتصاد دانش بنیان در کردستان درحال اجراست اظهار کرد: کردستان مزایای ذاتی بسیاری اعم از کشاورزی و زبان کردی و فرهنگ اصیل و غیره دارد که باید اکنون در زمینه فناوری به سوی مطرح شدن در دنیا برود.

ستاری اضافه نمود: باید سرمایه گذاری های خطرپذیر را ارتقا و شتاب دهنده ها را افزایش دهیم و دربحث زیرساخت های پارک های علم و فناوری در سنندج و شهرستان ها حتما سرمایه گذاری خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود خلاقیت در نیروهای انسانی کردستان توضیح داد: تعداد شرکت های دانش بنیان در کردستان درحال افزایش است و توجه به همه آن ها احتیاج به همت همگانی دارد و در این خصوص نیز ما از هیچ یاریی دریغ نمی کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور مطرح کرد: ارزش سال جاری شرکت های دانش بنیان در بازار بورس کشور بیش از 280 هزار میلیارد تومان بوده که رقمی قابل توجه است و ارزش والای شرکت های دانش بنیان را نشان می دهد.

ستاری در سرانجام یادآور شد که توسعه از داخل استان آغاز می گردد و دولت می تواند یاری کند اما شرایط کار در اختیار مدیران استانی است که باید اکوسیستم کاری کردستان تغییر کند.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت بازگشت آزاده ها به آغوش وطن اظهار کرد: سفرهای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به کردستان نشان دهنده توجه ویژه و ظرفیت های بالقوه استان است.

وی با ارزشمند دانستن نیروی انسانی استان کردستان اضافه نمود که خوشبختانه نیروی انسانی خلاق و ارزشمندی در کردستان وجود دارد که احتیاجمند توجه بیشتری است و سرمایه گذاری ما در این زمینه می تواند به توسعه همه جانبه کردستان بیانجامد.

استاندار کردستان توضیح داد که 100 میلیارد تومان اعتبار برای صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه ها و سایر مجموعه های خصوصی می تواند یاری شایانی به این بخش ها کند.

وی ضمن تاکید برضرورت موافقت ایجاد ناحیه نوآوری در بهاران سنندج مطرح کرد که دانشگاه های مهم استان در آن منطقه وجود دارد و زیرساخت های خوبی نیز وجود دارد که با موافقت برای ایجاد ناحیه نوآوری موجبات ماندگاری نخبگان استان و توسعه مالی و مطرح شدن استان فراهم می گردد.

مرادنیا در سرانجام بر تکمیل سریع پارک علم و فناوری در دانشگاه کردستان تاکید نمود و یادآور شد: امیدواریم معاون رئیس جمهور به پارک علم و فناوری دانشگاه کردستان اعتبار تخصیص دهد تا کارهای اجرایی هرچه سریعتر انجام گردد.

خالد سعیدی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: پارک های علم و فناوری از ایده های تازه و نوآور برای کسب ارزش اضافه نموده حمایت لازم را به عمل می آورند.

وی اضافه نمود که از 107 شرکت دانش بنیان استان بیشتر شرکت ها زیر ساخت فکری دارند و فقط 7 شرکت به صورت کارگاهی عمل می نمایند و بقیه به دلیل نبود زیرساخت به شیوه مجازی فعال هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستات توضیح داد که کردستان یکی از قطب های اصلی صنایع دستی در کشور است و می توانیم تعدادی شرکت را به صورت دیجیتال مارکتینگ در عرضه صنایع دستی استان فعال کنیم.

در ادامه رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان مطرح کرد که ورود ایده های نوین به دانشگاه در گرو توجه به بازار کار دانشگاه ها و تمرکز بیشتری بر روی آن هاست.

وی با بیان اینکه تمام کوششمان در دانشگاه کردستان برروی ترویج فرهنگ بازار کار و تجاری سازی علمی در دانشگاه ها را متمرکز شده است ادامه داد: دانشگاه کردستان ظرفیت بسیار مناسبی در تجاری سازی علمی داراست که احتیاجمند توجه بیشتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1171

به "ارزش شرکت های دانش بنیان در بورس بیش از 280 هزار میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش شرکت های دانش بنیان در بورس بیش از 280 هزار میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید