انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به ایران

به گزارش وبلاگ مجله پریها، در پی کوشش ها و پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت خارجه و سفارت ایران در تفلیس، 101 زندانی ایرانی در زندان های گرجستان بعدازظهر امروز به ایران منتقل شدند تا ادامه دوران محکومیت خود را در داخل کشور سپری نمایند.

انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به ایران

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، با کوشش و پیگیری وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و رایزنی های اجرا شده با مقامات این کشور، 101 زندانی ایرانی محبوس در زندان های گرجستان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) سوم اردیبهشت به منظور گذراندن ادامه دوران محکومیت خود با یک پرواز به شهر ارومیه منتقل شده و تا ساعاتی دیگر تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

در همین خصوص وزارت خارجه ایران اظهار داشت که حمایت از اتباع ایرانی در خارج، از مهمترین اولویت های وزارت امور خارجه محسوب می گردد و نمایندگی های سیاسی و کنسولی کشورمان ماموریت دارند با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در مساعدت و رسیدگی به شرایط اتباع ایرانی، خصوصا زندانیان در خارج از کشور اهتمام ویژه داشته باشند. این مهم در شرایط کنونی که ویروس کرونا سراسر دنیا را در برگرفته، اهمیت افزونتری می یابد.

در همین چارچوب، اقدامات حمایتی از قبیل کسب اطلاع از سلامت اتباع ایرانی، امکان دیدار حضوری، تامین اقلام شخصی مورد احتیاج، اعطای مرخصی یا انتقال نامبردگان به کشور در دستور کار و رایزنی قرار داشته و دارد.

براساس اطلاعیه ای که وزارت خارجه ایران در این خصوص منتشر کرد: وزارت امور خارجه به وسیله سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و بهره گیری از ظرفیت رایزنی های دیپلماتیک و بستر موجود در حوزه همکاری های قضایی بین دو کشور، ظرف یک سال و نیم گذشته پیگیری های مستمر و مداومی را برای دستیابی به راه چاره اجرایی مطلوب به منظور انتقال محکومان به حبس ایرانی به میهن اسلامی و گذراندن بقیه دوران محکومیت آنان در داخل کشور به عمل آورده است. بر این اساس طبق توافق با دولت گرجستان، 101 زندانی ایرانی، بعد از ظهر امروز 3 اردیبهشت در فرودگاه ارومیه تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

وزارت امور خارجه این اقدام مثبت دولت و مقامات قضایی گرجستان را ارج نهاده و از قوه قضاییه، وزارت دادگستری، ستاد ملی کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان و همچنین استاندار آذربایجان غربی، سایر مقامات آن استان و نیروهای نظامی و انتظامی تامین کننده امنیت پرواز که زمینه لازم را برای اجرای این مهم فراهم نموده اند، قدردانی نموده است.

لازم به ذکر است انتقال این زندانیان به ایران برای سپری کردن ادامه دوران محکومیتشان در حالی اجرا شده که هنور موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و گرجستان به امضا نرسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 900

به "انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید