اعلام کشف یک مجسمه غول پیکر بودا در چین

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف یک مجسمه غول پیکر بودا در چین صورت گرفت.

اعلام کشف یک مجسمه غول پیکر بودا در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

داستان چیست؟

یک مجسمه بودای غول پیکر و بدون سر بین دو ساختمان مسکونی در محله نانان شهر چونگ چینگ چین کشف شده است. این پیکره سنگی حدود 9 متر ارتفاع دارد و براساس تخمین ها، قدمت آن به دوران دودمان چینگ برمی شود.

مجسمه بودا در جریان عملیات جمع آوری و رفت و روب برگ ها پیدا شد. دو ساختمانی که این مجسمه در بین آنها کشف شد، در سال 1990 و پس از تخریب یک معبد در همان نقطه ساخته شدند. اغلب ساکنان ساختمانهای مجاور از وجود مجسمه بی خبر بودند به جز یک نفر که می گوید ساخت این پیکره پس از تاسیس جمهوری خلق چین در سال 1949 متوقف شد. هنوز جوابی برای معمای جای خالی سر این مجسمه پیدا نشده است.

این بودای غول پیکر تنها اکتشاف باستان شناسانه هفته های اخیر نیست که تیتر رسانه های بین المللی شد؛ باستان شناسان به تازگی یک موزاییک متعلق به روم باستان را در انگلیس کشف کردند که معتقدند می تواند بر شناخت ما از دوران سیاه اثر بگذارد. کارشناسان میراث فرهنگی همچنین بقایای یک خانه باستانی متعلق به قرن اول میلادی را در شهر ناصره کشف نموده که ممکن است خانه دوران کودکی عیسی مسیح باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1411

به "اعلام کشف یک مجسمه غول پیکر بودا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف یک مجسمه غول پیکر بودا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید