اضافه شدن 25 میلیون نفر به تعداد فقرا

به گزارش وبلاگ مجله پریها، سازمان بین المللی کار در جدیدترین گزارش خود گفت: تعداد 81 میلیون نفر سال جاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه شغل خود را به دلیل شیوع بیماری کووید 19 از دست داده اند.

اضافه شدن 25 میلیون نفر به تعداد فقرا

به گزارش فارس، بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار نرخ بیکاری در این منطقه در محدوده 5.2 و 5.7 درصد در سال 2020 بوده است که این رقم نسبت به 4.4 درصد سال گذشته رقم افزایشی داشته است گزارش سازمان بین المللی کار تاکید می نماید که تقریباً تمام مولفه های مالی در حوزه کار نسبت به سال گذشته فرایند کاهشی داشته است.

این گزارش تاکید می نماید که بیماری کووید 19 بازار کار منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده و موجب افت امنیت اجتماعی و محدود شدن ظرفیت موسسات در بسیاری از کشورها شده و مانعی برای سرپا ایستادن شرکت های خصوصی شده است.

بیماری کووید 19 باعث افت ساعات کاری نیز شده و در معیشت میلیونها خانوار تأثیر جدی داشته است به طوری که جوانان و زنان سخت ترین شرایط را تحمل می نمایند.

بر اساس این گزارش سهم اشتغال جوانان کاهش یافته است شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورها جدی است و شکاف فاجعه باری را در زندگی خانواده ها ایجاد نموده است به طوری که سطح اشتغال در این منطقه 50 میلیون نفر کاهش یافته یعنی حدود 7 درصد نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا کمتر شده و نیز بیشترین افته درآمده کارگران را در این محدوده زمانی شاهد هستیم.

رقم بیکاری به خاطر بیماری کووید 19 برای منطقه جنوب شرق آسیا حدود 14 میلیون نفر و در خود منطقه اقیانوسیه به حدود نیم میلیون نفر می رسد و برآورد می گردد که درآمد کارگران در فاصله ماه های ژانویه و سپتامبر 9.9 درصد کاهش یافته باشد. در حالی که میلیون ها نفر کار پاره وقت دارند یا اصلا کار نمی نمایند این منطقه احتمالاً با فقر بیشتری روبرو گردد.

سازمان بین المللی کار هشدار داد که احتمالاً 22 تا 25.4 میلیون نفر دیگر به جمع بیکاران منطقه اضافه گردد که بدون اقدامات حمایتی برای بخش های آسیب پذیر از جمله اقتصاد منطقه،کارگران و بخش خصوصی که با چالش جدی روبرو هستند امکان بهبود شرایط وجود ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1408

به "اضافه شدن 25 میلیون نفر به تعداد فقرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن 25 میلیون نفر به تعداد فقرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید