آنتی صدا و سیما

به گزارش وبلاگ مجله پریها، باشگاه استقلال در سال های اخیر به دفعات با سازمان صداو سیما وارد تنش شده که این وضعیت ناشی از بی احترامی هایی است که از سوی بعضی مجریان این سازمان به باشگاه استقلال شده است.

آنتی صدا و سیما

حمیدرضا عرب،اصول برنامه سازی و مجری گری ایجاب می نماید که فرد با آگاهی کامل نسبت به تمام موضوعاتی که در برنامه به کار خواهد برد، مقابل دوربین یا میکروفن قرار بگیرد. یک مجری باید از رفتارهای هیجانی عمیقاً دوری کند. به قول خودمان ناگهان جو زده نشود و از ادبیات کوچه و بازاری دوری جوید و با وجود اینکه نرم، ساده و گیرا سخن می گوید اما لحظه ای از دایره ادب دور نشود. فرق بسیاری است میان شوخی و نمک ریختن با دست انداختن و به تمسخر دریافت اما گاهی مجریان به حدی از قاعده خارج می شوند که مرز میان این دو را از یاد می برند و با به کاربردن ادبیات نادرست آزردگی خاطر میلیون ها طرفدار را باعث می شوند.

*** باشگاه استقلال حق دارد نسبت به تمسخر توهین آمیز یکی از مجریان صدا و سیما حساس باشد و اعلام کند که تمام روابطش را با این سازمان به حالت تعلیق در می آورد. باشگاه استقلال پیش تر هم بابت بی حرمتی یکی دیگر از مجریان صدا و سیما آزرده خاطر شده بود. از یاد نمی بریم رفتار زشتی که علی ضیا، یکی از مجریان بی مزه صدا و سیما با پرویز مظلومی داشت و چگونه شخصیت زحمتکش و فعال تاریخ باشگاه استقلال را با الفاظ ناشایست و یک شوخی نابجا زیر پا گذاشته بود. آن روزها نیز هجمه بسیاری علیه علی ضیا و صدا و سیما به پا شد و بسیاری از طرفداران استقلال در صفحات مجازی نسبت به نوع بیان علی ضیا انتقادهای بسیاری کردند که در نهایت این مجری مجبور به عذرخواهی شد؛ هر چند که علی ضیا همچنان به رفتار نه چندان مؤدبانه اش ادامه می دهد و حتی از دست انداختن میهمان هایی که خودش به برنامه اش دعوت می نماید، ابایی ندارد. کمی قبل تر ماجرای بی احترامی اخیر در برنامه سلام صبح بخیر نیز صدا و سیما در اعلام برنامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دچار اشتباه بزرگی شد که باشگاه استقلال در آن خصوص نیز بیانیه ای را صادر کرد. ماجرای آن روز برمی گشت به بدسلیقگی (اگر تعمدی ندانیم) خبرنویس یکی از شبکه ها که نمی دانست وقتی پای بازی های آسیایی و بین المللی در میان است باید در مقابل نام استقلال از نام ایران استفاده کند اما فقدان سواد رسانه ای در میان بعضی از کارمندان این ارگان سبب شد تا آن روز نیز باشگاه استقلال نسبت به رفتار اجرا شده واکنش نشان دهد. در واقع باشگاه استقلال و مردان تأثیرگذارش بارها از جانب مجریان صدا و سیما زخم خورده اند و حتی به یاد داریم که عادل فردوسی پور در دوران اوج برنامه نود که حالا از حرکت ایستاده در مقابل قهرمانی هایی که استقلال با مربیگری قلعه نویی به دست می آورد چگونه با سرمربی آن روزهای استقلال رفتار می کرد و چه بیان تحقیرآمیزی داشت. به هر حال دایره ای از بی احترامی ها و اشتباهات بزرگ است که حالا صداوسیما را در میان افکار استقلالی ها به رسانه ای ضد خود بدل ساخته است و با اینکه کم گزارشگر و مجری استقلالی و مؤدب در این ارگان وجود ندارد اما همواره بی احترامی ها و به سخره دریافت ها بوده که در ذهن طرفداران میلیونی باشگاه استقلال باقی مانده است. این ماجرا نیز برای همواره در ذهن طرفداران این باشگاه حک خواهد شد چرا که آقای مجری که انگار نمی داند کری های خارج از برنامه با همکارانش را نباید به وسط یک برنامه زنده پربیننده بکشاند و آن گونه لوگوی باشگاه را به تمسخر بگیرد، حالا حساسیت های استقلالی ها را صدچندان نموده و این ذهنیت را به وجود آورده که هر از گاهی باید شاهد بی احترامی به یک باشگاه مردمی بود و انگار هیچ انگیزه ای در صداوسیما برای ممانعت با رفتار این افراد وجود ندارد؟! آن لوگو شاید از دید آقای مجری آنقدر بی اهمیت بوده که با آن ادبیات سخیف به مضحکه گرفته شده اما برای طرفداران این باشگاه دارای قداست است و به مانند پرچم مشترک میلیون ها طرفدار دارای اهمیت و احترام است. عذرخواهی آن مجری و عذرخواهی صدا و سیما شاید تا حدودی بر این درد مرهم بگذارد اما یقیناً باعث فراموشی این بی حرمتی ها نخواهد شد و شاید برای ارگانی به اهمیت صدا و سیما به جهت از دست ندادن مخاطبان استقلالی اش بهترین راه برای بازگرداندن اعتماد استقلالی ها تجدیدنظر کلی درباره شیوه آموزش مجریانش باشد تا اینگونه خود نیز اعتبار چندین ساله ای که ذره ذره جمع نموده با به کارگیری افراد ناوارد از دست ندهد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 333

به "آنتی صدا و سیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی صدا و سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید