شروع عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی بانه

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه از شروع عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی در این شهرستان اطلاع داد.

شروع عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی بانه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، سعدالله رحیمی خواه روز پنجشنبه 1 خرداد 99 ضمن تشکر و قدردانی از مالکان مشاعی حمام مرزبانی بانه گفت: در راستای اجرای ماده 5 قانون حفظ و بازسازی آثار تاریخی و با حمایت تمامی انجمن های مردمی در امسال از محل اعتبارات بازسازیی این وزارخانه 500میلیون ریال به عنوان تسهیلات بلاعوض در حساب نماینده مالکان حمام واریز شد و این اقدام شروعی برای احیای این اثر تاریخی شد.

او با اشاره به اینکه تمامی مراحل بازسازی و بازسازی زیر نظر کارشناسان حفظ و احیای اداره کل و اداره شهرستان انجام خواهد شد، اضافه کرد: در صورت اختصاص بودجه و اعتبارات لازم عملیات بازسازیی بدون وقفه ادامه خواهد داشت به همین دلیل خواهان حمایت بیشتر مسئولان ارشد شهرستان و استان هستیم.

رحیمی خواه توضیح داد: حمام تاریخی مرزبانی در دوران پهلوی با سبک معماری گنبدی قاجاریه ساخته شده و در سال 88 به شماره 26982 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این حمام به نام حمام عظیمی نیز معروف است ولی وجه تسمیه آن به لحاظ نزدیکی آن با اداره مرزبانی وقت و استفاده پرسنل مرزبانی از این حمام به نام حمام مرزبانی نام گذاری شده، حمام دارای زیر بنای 350 متر مربع شامل قسمت های همچون راهروها، سربینه، حوضچه ها، رختکن، حمام عمومی و آب انبار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 984

به "شروع عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی بانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی بانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید