خبرنگاران مرمت محله تاریخی فهادان یزد انتها یافت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یزد- خبرنگاران - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: مرمت و بازسازی بافت تاریخی فهادان از قدیمی ترین محله های مرکز استان خاتمه یافت .

خبرنگاران مرمت محله تاریخی فهادان یزد انتها یافت

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی نمای ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی این اداره کل، علی اصغر صمدیانی با بیان اینکه برای مرمت این بافت ارزشمند از کاه، گل، گچ یزد و آجر قزاقی استفاده شد اضافه کرد: در این پروژه استحکام بخشی، کاهگل کاری و منظم نمودن تابلوها انجام شد.

وی بدون اشاره به بودجه هزینه شده اظهار کرد: بناهای تاریخی ارزشمندی، مربوط به دوران های مختلف از سلجوقی تا پهلوی در محلهٔ فهادان واقع شده است که نشان دهندهٔ تجمع مردم و اهمیت مکان و رونق این محله در گذشته است.

صمدیانی ادامه داد: از عناصر شاخص بناهای تاریخی این محله می توان به بقعه شیخ احمد فهادان، خانه لاریها، حمام ابوالمعالی، مسجد چهل محراب، خانه نواب وکیل و مدرسه ضیائیه اشاره نمود.

یزد با تمدنی چند هزار ساله، علاوه بر داشتن بناهای تاریخی و فرهنگی منحصر بفرد، مردمان خونگرم و تلاشگری دارد که رسم میهمان نوازی و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را به نیکی می دانند و آن را تا سر حد توان به کار می گیرند.

بافت قدیم یزد حدود 750 هکتار وسعت دارد که 200 هکتار آن از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد.

استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تا به امروز، یکهزار و 850 اثر آن به ثبت ملی رسید.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد نخست گردشگران خارجی و اروپایی است و این مهم، گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه استان قرار داده است.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 929

به "خبرنگاران مرمت محله تاریخی فهادان یزد انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرمت محله تاریخی فهادان یزد انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید