8 چیزی که از کنفرانس مهم گوگل I، O 2019 انتظار داریم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، روز سه شنبه (7 می) کنفرانس سالیانه گوگل شروع می گردد. Google I/O مهم ترین رویداد گوگل در هر سال است و مدیرعامل این شرکت، ساندرای پیچای و دیگر مدیران سخنرانی خواهند داشت.

8 چیزی که از کنفرانس مهم گوگل I، O 2019 انتظار داریم

در رویداد Google I/O درباره آینده اندروید و ویژگی های جدید آن، گوگل اسیستنت و بسیاری از اپلیکیشن ها و خدمات این شرکت صحبت می گردد. معمولا، این کنفرانس بیشتر جنبه نرم افزاری دارد و توسعه دهنده ها مشتاق شنیدن اخبارش هستند.

ولی رویداد Google I/O امسال اندکی متفاوت است. چون تقریبا مطمئن هستیم گوگل می خواهد از دو گوشی جدید سری پیکسل رونمایی کند. اسمارت فون هایی که قیمت پایین ترین داشته و البته شاهد به روزرسانی ها و ارتقاهای کمتری هستند.

به غیر از پیکسل های جدید، می توانیم امیدوار باشیم آخرین پیشرفت های گوگل در حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، جست وجوی وب و حتی نقشه ها را بشنویم. پس، بدون معطلی سراغ پیش بینی ها یا انتظاراتمان از رویداد Google I/O 2019 می رویم:

گوشی های پیکسل 3A و 3A XL

در هفته های اخیر چندین تصویر و بعضی اطلاعات گوشی های میان رده گوگل در سال 2019 منتشر شده است.

می توانیم با قطعیت بگوییم قیمت گوشی پیکسل 3 ای از 399 دلار و گوشی بزرگ تر، پیکسل 3 ای ایکس ال از 475 دلار آغاز می گردد. اندازه صفحه نمایش گوشی پیکسل 3 ای ایکس ال، 6 اینچی گزارش شده است.

تقریبا هر دو دستگاه از دوربین و قابلیت های عکس برداری گوشی های پیکسل 3 سود می برند. گوگل برای کاهش هزینه های فراوری این گوشی ها و فروش با قیمت کمتر در بازار، دست به تغییراتی زده است.

مثلا، جنس بدنه گوشی از شیشه به پلاستیک تغییر نموده یا اینکه از شارژ بی سیم خبری نخواهد بود. گفته می گردد دوباره جک هدفون در این گوشی ها استفاده شده است که خبر خوبی است.

برای اولین بار است که گوگل می خواهد اسمارت فون هایی میان رده با قیمت هایی ارزان و کمتر از گذشته ارایه کند. حتی شرکت چینی وان پلاس هم می خواهد امسال افزایش قیمت داشته باشد و گوشی 700 یورویی بدهد.

بزرگ ترین مزیت گوشی های Pixel 3A و 3A XL، برخورداری از پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی سه ساله به همراه ویژگی مانند Call Screen است.

NEST HUB MAX

گوگل وعده داده است صفحه نمایش هوشمندی بزرگ تر و پیشرفه تر از Home Hub عرضه کند. پیش بینی می گردد این شرکت بخواهد دستگاهی به نام HUB MAX در برند نِست عرضه کند.

احتمالا Nest Hub Max از صفحه نمایشی 10 اینچی با بلندگوهای استریو سود ببرد. اطلاعات زیادی درباره این محصول منتشر نشده است. می توان انتظار داشت با دستیار صوتی گوگل اسیستنت سازگاری و هماهنگی بسیار بالایی داشته باشد و از رابط کاربری گرافیکی سود ببرد که در همه جای خانه قابل استفاده است.

همین طور، درباره قیمت این محصول هیچ خبری منتشر نشده است. صفحه نمایش هوشمند 7 اینچی Home Hub با قیمت 150 دلار به بازار عرضه شد.

به عنوان محصولی از شرکت Nest که دارای دوربین داخلی است؛ شاید ویژگی های امنیتی برای محافظت از خانه هم داشته باشد. چیزی شبیه به صفحه نمایش هوشمند + دوربین هوشمند!

پیش نمایش کامل اندروید Q

تا کنون چندین پیش نمایش و نسخه بتا از اندروید Q مشاهده کردیم ولی قطعا گوگل بعضی از ویژگی های بزرگ و جدید را برای کنفرانس Google I/O ذخیره نموده است.

نسخه بعدی اندروید شامل گزینه ها و کنترل های بیشتری روی حریم خصوصی و انعطاف پذیری بیشتر در تنظیمات آن است. مثلا، می توان اپلیکیشن های ردیاب موقعیت مکانی را محدود کرد یا فقط منوط به زمان استفاده از آن اپلیکیشن نمود.

شاهد پوسته های با رنگ تیره بیشتر برای مود تاریک هستیم و منوهای اشتراک گذاری رسپانسیو بیشتری استفاده شده است که احتمالا برای سازگاری با گوشی های تاشو است.

خبرهایی هم شنیده شده که گوگل در حال کار روی ویژگی های ژست های حرکتی برای گوشی پیکسل خود است. افزون بر این، می خواهد قابلیتی شبیه به DeX سامسونگ برای آن ها عرضه کند تا بتوان یک گوشی پیکسل را به صفحه نمایشی بزرگ تر متصل و به عنوان کامپیوتر استفاده کرد.

اندروید Q با تمام این به روزرسانی ها در تابستان امسال عرضه می گردد و گوگل I/O بهترین فرصت برای دیدن ویژگی های جدید آن است.

اطلاعات بیشتر درباره گوگل استادیا

گوگل در رویداد GDC از سرویس کلاود گیمینگ خود به نام Stadia رونمایی کرد. ما می دانیم این سرویس در امسال راه اندازی می گردد ولی هنوز جزییات زیادی درباره آن منتشر نشده است.

مثلا، نمی دانیم کاربران چگونه باید به عضویت این سرویس درآیند و هزینه های آن چقدر است. شاید در گوگل I/O پیش رو شاهد یک دموی دیگری از سرویس استادیا باشیم و اطلاعات جزیی بیشتری منتشر گردد.

اما گوگل رونمایی کامل از این سرویس را برای نمایشگاه E3 و پس از آن نگه خواهد داشت.

ویژگی های جدید گوگل اسیستنت و گوگل لنز

همواره گوگل در این رویداد سراغ سرویس هایی مانند گوگل اسیستنت و گوگل لنز می رود و اخباری درباره پیشرفت های آن ها، ویژگی های جدید و چشم اندازشان ارایه می نماید.

گوگل می خواهد دستیار صوتی اش سریع تر و دارای ظرفیت های بیشتری نسبت به الکسای آمازون باشد. همین طور، گوگل با استفاده از سرویس لنز می خواهد گوشی های اندرویدی را به یک کامپیوتر بینایی ماشینی تبدیل کند.

پس، حتما خبرهای جذابی درباره این دو سرویس خواهیم شنید.

بهبودهای جدید گوگل فوتوز

گوگل فوتوز هم سرویس دیگری است که همواره پای ثابت رویداد Google I/O در سال های اخیر بوده است. گگل فوتوز دایما دارد درک بیشتری از تصاویر به دست می آورد و باید دید امسال قرار است چه بهبودها و ویژگی های جدیدی بدان افزوده گردد.

خبرهایی کوتاه درباره اندروید تی وی و ویر او اس

گوگل تصمیم گرفت اخبار مربوط به Wear OS را پیش از آغاز کنفرانس گوگل I/O رسانه ای کند. این پلتفرم میزبان ویجت های جدیدی از گوگل به نام Tiles است که اجازه می دهد شما به آسانی پیش بینی ها را چک کنید؛ قرار ملاقات ها و رویدادهای ثبت شده در تقویم اندروید را ببینید و سرفصل های خبری را دنبال کنید.

بنابراین؛ تصور نمی گردد در این رویداد زیاد درباره Wear OS صحبت گردد. همین طور، اطلاعات و اخبار زیادی درباره Android TV نخواهیم شنید. گوگل برنامه های بزرگی برای اندروید تی وی در سر دارد. در گوگل I/O سال گذشته، شاهد رونمایی از یک محصول بسیار آینده نگرانه پیرامون اندروید تی وی بودیم که البته هنوز وارد بازار نشده است.

گوگل فعلا مشغول رایزنی با کانال های تلویزیونی برای مشارکت و همکاری در اندروید تی وی است.

سرویس Duplex

سال گذشته، گوگل دمویی از سرویس Duplex را به نمایش گذاشت. قابلیتی که گوگل اسیستنت توسط آن می تواند با یک کسب وکار محلی تماس گرفته و صحبت کند یا سفارشی بدهد.

بعید است این سرویس برای رونمایی رسمی در سال 2019 آماده شده باشد ولی نمی دانیم چه اتفاقی می افتد و شاید بزرگ ترین غافل گیری گوگل I/O امسال باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 544

به "8 چیزی که از کنفرانس مهم گوگل I، O 2019 انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 چیزی که از کنفرانس مهم گوگل I، O 2019 انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید