700 راهدار و 58 باب راهدارخانه فارس برای استقبال از بارش ها در آمادگی کامل به سر می برند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: در حال حاضر 700 نیروی راهدار در استان با توجه به ورود به فصل بارش ها در 52 راهدارخانه ثابت و 6 راهدارخانه فصلی مستقر خواهند شد.

700 راهدار و 58 باب راهدارخانه فارس برای استقبال از بارش ها در آمادگی کامل به سر می برند

علیرضا راستیار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از شیراز، از آمادگی برای اجرای طرح راهداری اطلاع داد و گفت: عملیات راهداری زمستانی امسال با 52 راهدارخانه ثابت، 6 راهدارخانه سیار، 74 اکیپ و 135 گشت ثابت و سیار راهداری اجرایی می گردد.

او اضافه نمود: 430 انواع دستگاه ماشین آلات راهداری (سبک، نیمه سنگین و سنگین) و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب در کنار بهره گیری از 700 نیروی راهدار مجرب عملیات های راهداری زمستانی در سرتاسر استان را پوشش می دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده فارس با بیان اینکه در استان فارس 6 هزار و 400 کیلومتر از راه ها برفگیر و احتیاجمند عملیات راهداری زمستانی است، ادامه داد: هم چنین 54 گردنه و 41 مقطع مه گیر در استان احتیاجمند عملیات های راهداری زمستانی است که می بایست برای تردد کاربران جاده ای ایمن و روان باشند.

راستیار بر لزوم انجام هماهنگی های لازم با مسئولان ذی ربط استانی جهت آمادگی و اقدامات مورد احتیاج در طرح راهداری زمستانی امسال تاکید نمود و اضافه نمود: در طرح راهداری زمستانی هم چنین تعامل دستگاه های خدمات رسان جاده ای با همدیگر مثل راهداری، پلیس، هواشناسی، اورژانس و … از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول تصریح کر: برف روبی، جلوگیری از یخ زدگی، یخ زدایی، امداد رسانی به کاربران جاده ای و نهایتا برقراری تردد ایمن و روان از جمله اقدامات اصلی در طرح راهداری زمستانی است.

او در سرانجام توضیح داد: مسافران و رانندگان می توانند جهت کسب اطلاعات آخرین شرایط راه ها و انسداد ها یا محدودیت های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای 141 تماس حاصل نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1881

به "700 راهدار و 58 باب راهدارخانه فارس برای استقبال از بارش ها در آمادگی کامل به سر می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "700 راهدار و 58 باب راهدارخانه فارس برای استقبال از بارش ها در آمادگی کامل به سر می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید