گامی برای برطرف مسائل ترافیکی نابینایان قم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم در ملاقات با اعضای کانون نابینایان بر برطرف مسائل ترافیکی روشندلان تاکید نمود.

گامی برای برطرف مسائل ترافیکی نابینایان قم

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از قم، به نقل از شهرداری قم،مسعود طبیبی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ملاقات با اعضای کانون نابینایان جلوه امید با تاکید بر توجه به همه اقشار جامعه در طراحی شهری اظهار کرد: باید شبکه حمل ونقل شهر با در نظر گرفتن تمام اقشار جامعه و نوع توانمندی های آنان طراحی شده تا شاهد تضعیف حقوق افرادی مانند نابینایان در جامعه نباشیم.

او آنالیز و حل معضلات ترافیکی شهروندان نابینا را یکی از دغدغه های شهرداری قم دانست و تاکید نمود: باید تردد های روزانه این افراد در سطح شهر تسریع شده و مسائل این افراد در حوزه ترافیک در کمترین زمان برطرف گردد.

معاون حمل ونقل و ترافیکی شهرداری قم یکی از موضوعات موردتوجه شهرداری را امکان استفاده از حمل ونقل عمومی برای همه افراد بیان نمود و اضافه نمود: استفاده آسان و ایمن از حمل و نقل عمومی یکی از حقوق نابینایان و افراد کم توان حرکتی است و به زودی به این مهم به صورت تخصصی پرداخته می گردد.

او سپس آمادگی شهرداری قم را در برگزاری ایمن روز جهانی عصای سفید بیان کرد و گفت: برگزاری ایمن روز جهانی عصای سفید تنها بخش کوچکی از توجه شهرداری قم به این افراد است و باید احتیاج ها و تحقق حقوق شهروندی آنان در دستور کار قرار گیرد.

در تقویم بیست و چهارم مهرماه(پانزدهم اکتبر) روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1844

به "گامی برای برطرف مسائل ترافیکی نابینایان قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گامی برای برطرف مسائل ترافیکی نابینایان قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید