چتر دانش بنیان ها برای مقابله با تهدیدات سایبری گسترده شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یک شرکت دانش بنیان با تکیه به توان نیروی متخصص خود پیروز به طراحی و ساخت سامانه شناسایی تهدیدات پیشرفته شده است.

چتر دانش بنیان ها برای مقابله با تهدیدات سایبری گسترده شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، داده ها در دنیای امروز مانند بیشتر از نفت ارزش دارند و نقش آفرینی می نمایند. به همین دلیل راهکار های امنیتی همواره برای دفاع از شبکه ها و سیستم ها توسعه می یابد و طراحی می شوند تا از این داده ها و اطلاعات حفاظت نمایند. یک شرکت دانش بنیان نیز با تکیه به توان نیروی متخصص خود پیروز به طراحی و ساخت سامانه شناسایی تهدیدات پیشرفته شده است.

اطلاعات همواره در معرض هک شدن و تهدید قرار دارند. نکته مهم در این میان شناسایی تهدیدها است، تشخیص بسیاری از آن ها سخت است. یک شرکت دانش بنیان پیروز به طراحی و ساخت سامانه شناسایی تهدیدات پیشرفته شده است که توانمندی آن ها در بعضی از حوزه ها حتی بیشتر از نمونه های خارجی است.

مصطفی عزیزی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره محصول شان گفت: این سامانه در حوزه امنیت اطلاعات کاربردی است و امنیت تمام داده های شبکه توسط آن فراهم می گردد. ارتباط دهی میان تمام اجزای نرم افزاری و سخت افزاری و حتی کاربران یک سازمان توسط سامانه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: سامانه قابلیت پردازش حجم زیادی از داده با سرعت بالا را دارد. تهدیدات در دنیای سایبری مانند بیماری سرطان هستند و بدون هیچ علامتی پیش روی می نمایند. پس از پیش روی زیرساخت های اطلاعاتی حساس سازمان ها را مورد هدف قرار می دهند. در نگاه نخست رفتار این تهدیدات با ابزارهایی که در سیستم عامل استفاده می گردد، تفاوتی ندارد و تهدید محسوب نمی گردد و درنتیجه شناسایی آن ها بسیار سخت است.

عزیزی همچنین گفت: پس این سامانه ارتباط دهی رفتارهایی که معقول است اما در باطن تهدید محسوب می گردد را انجام می دهد و آن ها را پردازش می نماید. فناوری به کاررفته رد محصول پیشرفته محسوب می گردد. در ایران به علت اینکه از 10 سال پیش مورد تهدیدات پیشرفته و پیچیده قرار گرفتیم دانش خوبی برای مقابله با آن ها وجود دارد.

به گفته وی، در زمان وقوع تهدیدات سایبری، دو فعالیت انجام می گیرد. نخست اینکه تهدید باید به سرعت شناسایی گردد و در گام بعدی امور مربوط به مبارزه و رسیدگی قرار گرفته است. در مجموعه ما خدماتی برای شناسایی تهدیدات قبل از وقوع ارائه می گردد. همچنین رسیدگی به رخدادها پس از وقوع برای جلوگیری از گسترش میزان آلودگی و سرقت اطلاعات نیز بخش دیگری از خدمات ما است.

در این شرکت بیش از 30 نیروی جوان دورهم جمع شده اند و برای کاربردی کردن ایده های خود کوشش می نمایند. همچنین در سال جدید نیروهایی نیز به این مجموعه دانش بنیان اضافه شدند. زیرا آن ها به مسیری که طی می نمایند، ایمان دارند و می دانند در انتهای آن دستاوردشان پیشرفت و آبادانی برای کشور است.

انتهای پیغام/4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 963

به "چتر دانش بنیان ها برای مقابله با تهدیدات سایبری گسترده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چتر دانش بنیان ها برای مقابله با تهدیدات سایبری گسترده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید