پیکاپ هیوندای سانتا کروز برای هواداران ماجراجویی در شهر و بیراهه رونمایی شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، هیوندای سرانجام از پیکاپ سانتا کروز رونمایی کرد. خودرویی که این شرکت آن را فراتر از یک پیکاپ می داند و برای ماجراجویی در شهر و بیراهه طراحی کرده است.

پیکاپ هیوندای سانتا کروز برای هواداران ماجراجویی در شهر و بیراهه رونمایی شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

چندین سال پس از معرفی اولیه به عنوان یک طرح مفهومی در سال 2015 اکنون هیوندای از نسخه تولیدی سانتا کورز (Santa Cruz) رونمایی کرده است. اگرچه هیوندای از این خودرو با عنوان وانت یاد نمی کند و در عوض آن را وسیله نقلیه ورزشی و ماجراجویی می داند.

سانتا کروز در مدل استاندارد با چهار سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی ارائه می شود. در این موتور هم اکنون 190 اسب بخار قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک متصل می شود و می تواند تا 1588 کیلوگرم را بکشد.

گزینه اختکمک هم یک موتور توربوشارژ 2.5 لیتری چهار سیلندر است که 275 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته و دو کلاچه بهره می برد که دارای گزینه های روی فرمان برای تعویض دستی دنده هاست. این جعبه دنده دارای سیستم توزیع قدرت چهار چرخ متحرک استاندارد است و می تواند 2268 کیلوگرم را بکشد.

جلوی سانتا کروز با داشتن چراغ هایی که در طراحی جلوپنجره مشبک ادغام می شوند، شبیه به توسان 2022 است و فقط هنگام روشن شدن می توان متوجه آن ها شد. همچنین چراغ های دیگری در گوشه های پایین جلوی خودرو جای گرفته است.

در نمای جانبی، سانتا کروز دارای یک ستون A با شیب تند است که جلوه زیبایی به بخش جلویی می دهد. ستون C هم برای نمایش پویایی بیشتر خودرو، اندکی زاویه دارد. علاوه بر این طراحی های ظریفی در برخی بخش ها از جمله بالای گلگیرها وجود دارد.

اگرچه هیوندای این خودرو را فراتر از یک وانت پیکاپ می داند اما بخش عقب سانتا کروز با چند ویژگی مفید همراه شده است. طول کف 132.3 سانتی متر است و علاوه بر فضای اصلی بخشی از کف هم باز می شود تا فضای ذخیره سازی پنهان را نشان دهد.

بخش ویژه ای هم در کنار سپر عقب برای رفتن آسان به بالای کفی درنظر گرفته شده است. هیوندای همچنین از ارائه لوازم جانبی برای بخش عقب خودرو خبر داده است. گزینه دیگر یک پوشش محافظ جمع شونده در پایه کابین است که خریداران می توانند برای محافظت از بار، آن را باز کنند تا روی بخش عقب را پوشانده و قفل شود.

برای نگهداری وسایل در داخل خودرو هم صندلی های عقب رو به بالا تا می شوند تا امکان دسترسی به فضای بار در زیر آن ها باشد. هیوندای سانتا کروز به صورت استاندارد با یک نمایشگر سرگرمی و اطلاع رسانی 8 اینچی ارائه می شود که از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل پشتیبانی می کند. اما خریداران می توانند این سیستم را به نمایشگر 10 اینچی هم ارتقا دهند. همچنین خوشه ابزار دیجیتال به عنوان یک ویژگی اختکمک دردسترس است.

مجموعه ایمنی استاندارد هیوندای سانتا کروز شامل کمک به جلوگیری از برخورد به جلو با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، کمک به حرکت بین خطوط و هشدارهای توجه راننده به جهت است. علاوه بر این خریداران می توانند کروز کنترل تطبیقی، جلوگیری از برخورد با نقاط کور، جلوگیری از برخورد از عقب، دوربین نقاط کور، کمک به خروج ایمن و نمایشگر دید اطراف را به عنوان ویژگی های جانبی سفارش دهند.

قیمت سانتا کروز خودرو هنوز تعیین نیست اما هیوندای در ماه ژوئن ساخت این خودرو را در کارخانه مونتگومری آلاباما آمریکا آغاز می کند و فروش آن از اواخر تابستان آغاز می شود.

عکس ها: هیوندای سانتا کروز

Credit: Hyundai

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1600

به "پیکاپ هیوندای سانتا کروز برای هواداران ماجراجویی در شهر و بیراهه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ هیوندای سانتا کروز برای هواداران ماجراجویی در شهر و بیراهه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید