پیشنهادی به کمیته ملی پارالمپیک برای زنده نگه داشتن یاد گلبارنژاد در پارالمپیک 2020

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری پیشنهادی را خطاب به کمیته ملی پارالمپیک برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره بهمن گلبارنژاد در پارالمپیک 2020 توکیو مطرح نمود.

پیشنهادی به کمیته ملی پارالمپیک برای زنده نگه داشتن یاد گلبارنژاد در پارالمپیک 2020

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، یکی از ملاک های کمیته ملی پارالمپیک در اعزام ورزشکاران به بازی های پارالمپیک 2020 توکیو، موضوع مدال آوری آنها است. در واقع مسئولان این کمیته در نظر دارند کاروانی کیفی را به توکیو اعزام کنند تا در نهایت ورزشکاران کشورمان مدال های رنگارنگی کسب کرده و رتبه بهتری نسبت به دوره گذشته را به دست آورند. بر همین اساس کاروان کشورمان در حالی اعزام خواهد شد که تا امروز نام دوچرخه سواری در بین رشته های اعزام دیده نمی شود، چرا که شانسی برای کسب مدال ندارد.

با وجود این مسئله، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری معتقد است که باید در این رشته یک ورزشکار به پارالمپیک اعزام شود تا بدین ترتیب یاد و خاطره بهمن گلبارنژاد رکابزن فقید کشورمان که جریان رقابتش در پارالمپیک 2016 ریو دچار حادثه شد و دار فانی را وداع گفت، زنده نگه داشته شود.

قمری در این باره به خبرنگاران گفت: کشورمان در دوره قبلی بازی های پارالمپیک یک کننده داشت که متاسفانه دیگر در بین ما نیست. باید شرایط برای حضور یک رکابزن ایرانی در این رویداد در سال آینده فراهم شود تا بدین ترتیب یاد و خاطره مرحوم گلبارنژاد زنده نگه داشته شود. در واقع رکابزن ایرانی می تواند با تصویر گلبارنژاد در خط استارت در پارالمپیک حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: باید شرایط لازم برای اعزام به رقابت های کسب سهمیه در این چند ماه باقیمانده فراهم شود تا شاهد این اتفاق باشیم. مسائل فرهنگی همواره یکی از شاخص های کاروان های اعزامی ایران بوده و این بار نیز می توانیم شاهد این موضوع باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1404

به "پیشنهادی به کمیته ملی پارالمپیک برای زنده نگه داشتن یاد گلبارنژاد در پارالمپیک 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادی به کمیته ملی پارالمپیک برای زنده نگه داشتن یاد گلبارنژاد در پارالمپیک 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید