نخستین رستوران زیر آب شناور ایرانی ساخته شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران- خبرنگاران- نخستین رستوران زیرآب شناور مستقل کشور به همت جوانان ایرانی در آب های گرم و نقره فام خلیج فارس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد.

نخستین رستوران زیر آب شناور ایرانی ساخته شد

به گزارش روز شنبه خبرنگار علمی خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از نیازهای صنعت گردشگری و توریسم توسعه اماکن رفاهی، تفریحی ورزشی است و در ایران نیز استفاده از این اماکن برای جذب توریست بسیار احساس می گردد. بر همین اساس بعضی از جوانان جنوبی کشور از جذابیت ها و زیبایی های آب های نیلگون خلیج فارس بهره برده اند و از این نعمت خدادادی برای ثروت آفرینی و جذب توریست استفاده نموده اند.

ماهی های تزیینی زیبا و رنگارنگ، مرجان ها، صدف ها، دلفین ها و لاک پشت های متنوعی در آب های خلیج فارس زندگی می نمایند. به تعبیری می توان گفت که خلیج فارس یک آکواریوم طبیعی و زنده است و طرح راه اندازی رستوران زیردریایی در نظر دارد حلقه گمشده وصل، بهره وری، حراست و نگهداری از این نعمت خدادادی باشد.

احمد ابراهیمی مدیرعامل شرکت آنیتا سازه کیش درباره این طرح، گفت: رستوران زیردریایی یک طرح دانش بنیان است. رستوران زیر دریا یعنی زندگی در کنار یک اکوسیستم کاملاً طبیعی و آکواریومی به پهنای خلیج همواره فارس. نخستین رستوران زیر آب در خاورمیانه، با طراحی خاص، رستوران، مجتمع امکان صرف غذا و فضایی غرق در زیبایی های خدادادی مکانی برای جذب توریست های داخلی و خارجی محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: این رستوران، بزرگ ترین رستوران زیر آب جهان است که با بهره گیری از مشاوران خارجی و متخصصان داخلی و تکنولوژی روز جهان به صورت شناور مستقل طراحی شده است. این رستوران شامل یک طبقه کامل در ریز سطح آب دریا می گردد. البته طبقاتی نیز روی سطح آب دارد که محیطی زیبا و رویایی برای صرف یک غذای به یادماندنی را فراهم می نماید.

به گفته ابراهیمی، این مجموعه، نخستین رستوران بین المللی مستقر در آب های ایران است و نخستین بام سبز در دریاهای ایران محسوب می گردد. البته نمونه های کوچک تر این طرح در شرق آسیا نیز اجرایی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به خدمات ارائه شده در این طرح، توضیح داد: با ساخت این شناور یک مجموعه بزرگ رفاهی تفریحی در سه طبقه مجزا طراحی شده است که شامل بخش های مختلفی چون رستوران بوفه اُآنس، رستوران بین الملل اُآنس و کافه اُآنس می گردد.

وی همچنین بیان نمود: رستوران بوفه طراحی شده در این مجموعه به طور کامل زیر سطح آب قرار می گیرد و پنجره هایی با ابعاد بزرگ دارد که منظره ای کاملاً شفاف از زیر سطح دریا را به مهمانان ارائه می دهد. در این رستوران غذاهای ایرانی، دریایی و بومی کیش ارائه می گردد.

ابراهیمی درباره رستوران بین الملل اُآنس نیز بیان نمود: این طبقه روی سطح آب قرار می گیرد که کل دیوارهای اطراف شیشه ای است و منظره زیبایی از پهنای خلیج فارس را به نمایش می گذارد. در این رستوران غذاهای کشورهای مختلف ارائه می گردد.

این فعال دانش بنیانی در ادامه بیان نمود: کافه اُآنس نیز بالاتر از سطح آب دریا واقع شده است و طراحی آن به صورت بام سبز است که میهمانان می توانند از هوای مطلوب جزیره و مناظر زیبای ساحلی و شهری کیش حداکثر استفاده را ببرند.

ابراهیمی در ادامه توضیح داد: گردشگران با قایق هایی ویژه (تاکسی بت) به این رستوران منتقل می شوند و علاوه بر رستوران زیر آب که از هر طرف به عمق آب دید دارد، رستوران بام سبز هم از جاذبه های این مجموعه است.

به گفته وی، این رستوران دریایی توسط متخصصان داخلی و موسسه های دانش بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی چهار سال طراحی شده است.

علمی** 9340**1055

منبع: ایرنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 275

به "نخستین رستوران زیر آب شناور ایرانی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رستوران زیر آب شناور ایرانی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید