میگو گلستان ظرفیت صادر شدن به روسیه را دارد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، محمود سقلی اظهار کرد: هیئت اعزامی شرکت سرمایه گذاری و تجارت اکروکام پلاکس روسیه با حضور در اداره کل شیلات گلستان پیرامون فعالیت های آبزی پروری و توانمندی های استان به خصوص درزمینهٔ پرورش میگو، با مدیرکل و کارشناسان آبزی پروری شیلات استان دیدار و مصاحبه کردند.

میگو گلستان ظرفیت صادر شدن به روسیه را دارد

وی اضافه نمود: طی این جلسه شیلات استان آمادگی خود را جهت انتقال تکنولوژی و دانش فنی آبزی پروری خود به ویژه درزمینهٔ میگو به کشور روسیه اعلام داشت.

سقلی در خصوص ورود میگو گلستان به بازارهای روسیه گفت: با توجه به وجود بستر مناسب راه آهن (ایران ـ ترکمنستان قزاقستان ـ روسیه) و بنادر دریایی خزر که در کاهش هزینه های حمل ونقل صادرات بسیار مهم است، صادرات میگو استان به کشور روسیه بسیار به صرفه خواهد بود که از این طریق می توان بازارهای روسیه را برای فروش میگو استان مورد هدف قرار داد.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان توضیح داد: در این جلسه که بیشتر باهدف انتقال دانش فنی اجرا شده بود پیشنهاد شد شرکت اکروکام پلاکس جهت استعدادیابی و انجام فعالیت های آبزی پروری در کشور روسیه، از کارشناسان و فعالین بخش خصوصی پرورش میگو استان جهت حضور و تبادل افکار در این کشور دعوت نمایند.

وی تأکید کرد: استان گلستان به عنوان تنها استان شمالی حاشیه دریای خزر به پرورش میگو گونه وانامی در مجتمع پرورش میگو گمیشان مشغول است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 157

به "میگو گلستان ظرفیت صادر شدن به روسیه را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میگو گلستان ظرفیت صادر شدن به روسیه را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید