مدونا دی ارتو، کلیسایی زیبا در ونیز

به گزارش وبلاگ مجله پریها، کلیسای مدونا دی ارتو در ونیز

ونیز شهر کانال های آب در ایتالیا، پر از بناهای تاریخی و کلیساهای زیباست. کلیساهایی که با معماری جذاب و آثار هنری و تاریخی خود بازدید کنندگان زیادی دارند. کلیسای مدونا دی ارتو (Madonna dellOrto) جایی درقلب محله کانارجیو، از محله های خلوت ونیز است، محله ای که هر چه به سمت شمال آن بروید کانال های آب بیشتری می بینید. نقاشی های زیبا و خیره کننده داخل این کلیسا چیزی است که گردشگران را به این سمت شهر می کشاند. اگر می خواهید با کلیسای مدونا دی ارتو بیشتر آشنا شوید، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

مدونا دی ارتو، کلیسایی زیبا در ونیز

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

تاریخچه کلیسا

کلیسای مدونا دی ارتو در میدانی به همین نام در بخش شمالی ناحیه کانارجیو در ونیز ساخته شده است. این کلیسا در سال 1350 با نظارت تیبریو دا پارما (او در داخل کلیسا دفن شده است) بنا شد و به خدا، مریم مقدس و کریتوفر قدیس اختصاص پیدا کرد. نام این کلیسا از مجسمه ای به نام مدونا گرفته شده که در باغی در نزدیکی این کلیسا قرار داشت. از این مجسمه نورهای خاصی به بیرون میزد که باعث شد مردم به آن به عنوان شی ای مقدس نگاه نمایند و به همین دلیل کلیسا مجبور شد که برای جلوگیری از این رفتار مردم این مجسمه را خریداری کند. زیر بنای ضعیف کلیسا باعث شد که در سال 1399 مورد بازسازی قرار بگیرد.

نمای بیرونی کلیسا

این کلیسا یکی از زیباترین نمونه های معماری گوتیک در ونیز است. نما و عبادتگاه آن بین سال های 1460 تا 1464 ساخته شد. نمای آجری این کلیسا در دو طرف شیب دارد و با دو ستون به سه بخش تقسیم شده است. دو بخش کناری نما، پنجره های بزرگ دارند در حالی که در بالای بخش میانی آن، پنجره ای گرد وجود دارد. درب ورودی از کارهای زیبای رنوسانس است و بالای آن یک قوس نوک تیز دارد و سه مجسمه سفید سنگی هم در کناره های بالای درب قرار گرفته اند. بالای بخش وسط با قوس هایی کوچک و نقوش هندسی زینت داده شده است. در قسمت بالای نما، دوازده طاقچه مختلف واقع شده است که بر روی آن ها مجسمه رسولان قرار داده شده است. 5 عدد از این طاقچه های گوتیک در بخش میانی واقع شده است و مجسمه های قرن هجدهم که بر روی آن ها گذاشته شده است نشان دهنده پروا، خیریه، ایمان، امید و اعتدال هستند که از کلیسای سانتو استفانو به این کلیسا آورده شدند. برج زنگ کلیسا 65 متر طول دارد و در بین سال های 1400 تا 1500 ساخته شده است.

داخل کلیسا

بخش داخلی کلیسا یک شبستان و دو راهرو بین جایگاه ها دارد. طاق های منحنی شکل داخل کلیسا بر روی ستون های مرمرین یونانی قرار دارند. در جلوی جایگاه ها محرابی پنج گوش وجود دارد که بر روی آن ها نقاشی های زیبای جاکوپو کومین طراحی شده، این نقاش معروف در داخل همین کلیسا به خاک سپرده شده است. در بخش های مختلف این کلیسا مجسمه ها و نقاشی های مختلف واقع شده است که همگی از آثار هنرمندان معروف هستند. در محل عبادت سن ماریو در داخل این کلیسا مقبره تینترتو و مجسمه مدونا واقع شده است.

منبع: venice-tourism.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 523

به "مدونا دی ارتو، کلیسایی زیبا در ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدونا دی ارتو، کلیسایی زیبا در ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید