مجلس باید قوانینی برای برطرف مسائل زنان آسیب پذیر جامعه وضع کند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرنگاران/اصفهان دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان اصفهان گفت: نباید از زنان فقط انتظار فرزند آوری داشته باشیم، در حالی که زنان شاغل به امکانات و تسهیلات مناسب تری احتیاج دارند و باید برای کار آنان نیز ارزش زیادی قائل شویم.

مجلس باید قوانینی برای برطرف مسائل زنان آسیب پذیر جامعه وضع کند

مهری بهروز در گفت وگو با خبرنگاران در مورد اولویت های مجلس یازدهم در حوزه زنان، اظهار کرد: مجلس باید قوانینی را برای برطرف مسائل زنان آسیب پذیر در جامعه وضع کند. برای مثال زنان سرپرست خانواده و زنان بد سرپرست زیادی داریم که مسائل بسیاری دارند.

وی اضافه کرد: حقوقی که خداوند متعال برای زنان وضع نموده بسیار زیاد است و انتظار می رود مردان به این حقوق احترام بگذارند. این حقوق به قدری مترقی و زیاد است که زنان فرهیخته اعتقاد دارند، اگر ما جای مردان بودیم به خداوند گله می کردیم که چرا اینقدر حق برای زنان قائل شده اید، اما متأسفانه زمینه اجرایی این حقوق چندان در جامعه امروز مصداق عینی ندارد.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان اصفهان، گفت: مجلس باید قوانین مترقی وضع کند که هم فطرت انسان و هم رضایت خداوند را جلب کند.

بهروز ادامه داد: نباید از زنان فقط انتظار فرزند آوری داشته باشیم، در حالی که زنان شاغل احتیاج به امکانات و تسهیلات مناسب تری دارند و باید برای کار آنان نیز ارزش زیادی قائل شویم. وظیفه زن نیست که امور خانه را انجام دهد، اما چون زنان ایرانی دارای غیرت و همیت هستند که امور خانه و خانواده را انجام دهند، این وظیفه را بر عهده می گیرند تا آرامش خانواده حفظ گردد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نظام چند گانه دارد که هر سال قوانین جدیدی برای دانش آموزان می گذارد و مرتب آزمون و خطا می نماید. مجلس باید در این امور وارد گردد و با وضع قوانین راهگشا این مسائل را مرتفع کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1119

به "مجلس باید قوانینی برای برطرف مسائل زنان آسیب پذیر جامعه وضع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس باید قوانینی برای برطرف مسائل زنان آسیب پذیر جامعه وضع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید