متاسفانه در سید سوم آسیا قرار گرفتیم، شانس زیادی برای صعود به جام جهانی داریم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، قرار دریافت تیم نوجوانان ایران در سید سوم آسیا نمی تواند اتفاق خوبی باشد.

متاسفانه در سید سوم آسیا قرار گرفتیم، شانس زیادی برای صعود به جام جهانی داریم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران اظهار کرد: پس از اتمام دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا، وقفه ای سه ماهه در برگزاری دور جدید اردوها داشتیم که البته این خواسته کادرفنی نبود. در نهایت نخستین اردو را در دی ماه با هدف آماده سازی برای مسابقات مرحله گروهی برگزار کردیم که متأسفانه شیوع ویروس کرونا موجب توقف اردوهای مان شد.

وی با اشاره به تأثیر توقف اردوها روی میزان آمادگی بازیکنان گفت: حدود سه ماه و نیم تا آغاز مسابقات در بحرین زمان داریم. بنابراین تک تک روزها از اهمیت زیادی برای مان برخوردار است. به همین منظور، برنامه ریزی کردیم که بازیکنان را حداقل در شرایط نرمال حفط کنیم. در این مدت تمرینات اختصاصی برای هر یک از بازیکنان معین شده و هر بازیکن موظف بوده تا کلیپ تصویری ضبط شده خود را به دکتر پرنو، مربی بدنساز تیم ارسال کند. الان هم منتظر مجوز آغاز تمرینات هستیم تا با قدرت برای مسابقات آماده شویم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان درباره سیدبندی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 اعلام نمود: ما طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا در سید سوم قرار گرفتیم که متأسفانه اتفاق خوبی نیست. دلیل این موضوع هم رنکینگ تیم نوجوانان ایران در دوره قبلی مسابقات در سال 2018 است که باعث شده کار برای این دوره کمی سخت تر گردد. البته تیمی که برای صعود به جام جهانی کوشش می نماید، باید فارغ از این گونه موضوعات تنها روی افزایش سطح کیفی متمرکز باشد، اما تأثیر این گونه موارد را هم نباید نادیده گرفت.

عبدی اضافه کرد: خوشبختانه در دو تورنمنتی که پیش از این با اعزام دو تیم متفاوت به چین و تاجیکستان داشتیم، عملکرد تعدادی از تیم ها را نزدیک دیدم. به عنوان مثال تیم کره شمالی تیم بسیار قدرتمندی است و با اینکه در سید دوم واقع شده است، اما برای همه تیم ها مشکل ساز خواهد بود. هرچند که شرایط سنی و بدنی بازیکنانش قابل تأمل است.

وی ادامه داد: تیم بحرین در سید اول با وجود اینکه میزبان مسابقات است و از شرایط میزبانی بهره خواهد برد، اما تا این لحظه تیم خوبی از خود نشان نداده و شاید بتواند در مدت زمان به جامانده تغییری در شرایط خود ایجاد کند. ژاپن و کره جنوبی که همواره تیم های خوبی هستند. البته تیم ژاپن فوق العاده است و تیم کره جنوبی مانند این تیم فرایند رو به رشدی داشته. این دو تیم همواره آینده نگر هستند و کوشش می نمایند تا پشتوانه خوبی برای آینده تیم ملی بزرگسال خود ایجاد نمایند. تاجیکستان هم در دور قبل به فینال رسیده و در سطح تیم های پایه خیلی خوب عمل نموده است و از تیم های خوب این دوره خواهد بود. حتی تیم هند که برخلاف آن تصوری که از فوتبال هند وجود دارد، با استفاده از کادر اسپانیایی و انگلیسی همانند تیم چین، با هزینه های سنگین به سطح بهتری ارتقا پیدا نموده است.

سرمربی تیم نوجوانان ایران با تأکید بر آمادگی کادر فنی برای آغاز پرقدرت تمرینات، توضیح داد: برنامه ریزی خوب، تمرینات خوب و داشتن بازی تدارکاتی خوب احتیاج ما برای کسب موفقیت است. برنامه ریزی خوبی کردیم و آن را در اختیار فدراسیون قرار دادیم که باید به تأیید نهایی برسد. شیوه موردنظرمان برای برگزاری اردوها، تمرین به صورت باشگاهی است. کاری که برای دور مقدماتی هم انجام دادیم و با چند اردوی بلندمدت و روزانه به اهداف اصلی موردنظرمان رسیدیم. در بخش بازی تدارکاتی احتیاج به شرکت در چند تورنمنت بین المللی داریم که باید به تأیید برسند.

وی در سرانجام گفت: همه تیم های شرکت نماینده در مسابقات قهرمانی آسیای 2020 تیم های خوبی هستند. بسیاری از آنها را از نزدیک و بعضی دیگر را به وسیله بازبینی فیلم بازی های شان آنالیز کردیم. به نظرم شانس بالایی برای صعود به جام جهانی 2021 پرو داریم، در صورتی که در اجرای برنامه های مان حمایت همه جانبه ای از سوی فدراسیون صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1025

به "متاسفانه در سید سوم آسیا قرار گرفتیم، شانس زیادی برای صعود به جام جهانی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متاسفانه در سید سوم آسیا قرار گرفتیم، شانس زیادی برای صعود به جام جهانی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید