لیبی، سیطره کامل دولت الوفاق بر طرابلس، شکست دیگر برای ژنرال حفتر و حامیانش

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نیروهای دولت الوفاق لیبی از سیطره کامل خود بر طرابلس پس از شکست شبه نظامیان تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر خبر دادند.

لیبی، سیطره کامل دولت الوفاق بر طرابلس، شکست دیگر برای ژنرال حفتر و حامیانش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صفحه عملیات موسوم به آتشفشان خشم در فیسبوک، محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولت الوفاق گفت نیروهای قهرمان ما به طور کامل بر مرزهای اداری شهر عظیم طرابلس مسلط شدند.

صلاح النمروش معاون وزارت دفاع دولت الوفاق لیبی هم گفت نیروهای دولتی به پیشروی خود ادامه داده و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر را تعقیب نموده و آنها را از پایتخت و حومه آن بیرون راندند.

این در حال است که خبرها از عقب نشینی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر از وادی الربیع و عین زاره پس از شکست در فرودگاه طرابلس و از دست دادن کنترل آن و بخشهایی از منطقه قصر بن غشیر حکایت می نماید

این تحول در حالی است که روز گذشته محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولت الوفاق لیبی گفت که این نیروها فرودگاه بین المللی طرابلس را کاملا آزاد کردند.

فرودگاه بین المللی طرابلس در فاصله 27 کیلومتری این شهر و در منطقه قصر بن غشیر واقع شده است. این فرودگاه از سال 2014 میلادی به دلیل خسارت های ناشی از درگیری ها در آن موقع تعطیل و پرواز هواپیماها به فرودگاه بین المللی معیتیقه منتقل شد.

نیروهای شرق لیبی، موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در آوریل 2019 عملیات نظامی برای اشغال پایتخت را که مقر نیروهای دولت وفاق ملی است، شروع نموده بودند.

نیروهای دولت وفاق ملی، که از مشروعیت در نزد جامعه جهانی برخوردار است، طی هفته های اخیر با پشتیبانی ترکیه کنترل بعضی مناطق در شمال شرقی لیبی را پس از شکست شبه نظامیان تحت فرماندهی حفتر که از سوی امارات، مصر و روسیه حمایت می گردد به دست گرفته اند.

کوشش های بین المللی برای برقراری آتش بس بین طرف های درگیر تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1061

به "لیبی، سیطره کامل دولت الوفاق بر طرابلس، شکست دیگر برای ژنرال حفتر و حامیانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، سیطره کامل دولت الوفاق بر طرابلس، شکست دیگر برای ژنرال حفتر و حامیانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید