فرایند صدور چک تغییر کرد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ مجله پریها، یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: در قانون جدید چک، فرایند صدور چک و نیز شرایط دریافت دسته چک تغییر نموده است.

فرایند صدور چک تغییر کرد خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از بانک مرکزی، آمنه نادعلی زاده، سخنکوی اجرایی قانون جدید چک، گفت: رنگ این چک ها صورتی وبنفش رنگ است و عبارت کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است. بر روی آن درج شده است.

وی اضافه نمود: برای تخصیص دسته چک های جدید به متقاضی آنها، فرد نباید چک برگشتی، احکام قضائی مانند ورشکستگی و بدهی و ... داشته باشد.

به گفته نادعلی، شرایط صدور چک نیز تغییر نموده است. به این معناکه مشتری دسته چکی را که از بانک دریافت می نماید، برای صدورضمن تکمیل فیزیک چک، اطلاعات مربوط به تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع را نیز در سامانه صیاد ثبت کند.

وی گفت: از طرفی گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه نموده و ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد ثبت شده رابا اطلاعات مندرج در برگه چک مقایسه کند و در صورتی که مسئله ای نداشت، مراتب تأیید خود را اعلام کند.

وی اضافه نمود: چک های جدید نباید در وجه حامل صادر شوند، و نام گیرنده باید در متن چک درج و کدملی گیرنده در سامانه صیاد ثبت گردد؛ ضمن اینکه در انتقال چک نیز، گیرنده چک برای انتقال چک به نفر دیگر باید به سامانه صیاد مراجعه کند، کدملی گیرنده جدید را درسامانه صیاد ثبت کند.

وی اضافه نمود: گیرنده جدید نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کند و از صحت کدملی خود که در سامانه صیاد درج شده، اطمینان حاصل کند و آنگاه چک را تأیید و دریافت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1523

به "فرایند صدور چک تغییر کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صدور چک تغییر کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید