غلامرضا نوروزی: از همه المپین ها تست سریع کرونا گرفته خواهد شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، غلامرضا نوروزی در مصاحبه با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه مرحله نخست واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک با تزریق واکسن به ورزشکاران جامانده در حال پیگیری است، گفت: طبق استاندارد مربوط به واکسیناسیون کرونا از سه هفته دیگر واکسیناسیون المپین ها در مرحله دوم را شروع می کنیم تا ایمنی ورزشکاران برای حضور در بازی های 2020 توکیو را به حداکثر برسانیم.

غلامرضا نوروزی: از همه المپین ها تست سریع کرونا گرفته خواهد شد

وی در عین حال توضیح داد: واکسیناسیون ورزشکاران درصد میزان ابتلای آنها به کرونا را کاهش می دهد اما با وجود انجام این اقدام طی دو مرحله، ایمنی بدن شان نسبت به کرونا و آلوده نشدن به این ویروس را صد درصد نمی کند. به همین دلیل کماکان ورزشکاران المپیکی باید پروتکل های بهداشتی که استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از مهمترین آنهاست را رعایت نمایند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: با وجود اینکه واکسیناسیون دو مرحله ای مسافران توکیو به طور کامل انجام خواهد شد، دریافت رپید تست یا همان تست سریع کرونا از این افراد را هم در برنامه داریم. این برنامه به خاطر همان موضوع عدم ایمنی صد درصدی ورزشکاران نسبت به کووید 19 - با وجود واکسیناسیون- و احتیاج به رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گردد. در واقع می خواهیم با انجام تست سریع، این اطمینان را پیدا کنیم که هیچ ورزشکاری آلوده نیست.

به گفته نوروزی، رپید تست کرونا از ورزشکاران المپیکی به فاصله دو سه هفته بعد از واکسیناسیون مرحله دوم شروع می گردد. دریافت تست سریع از ورزشکاران به صورت رندم انجام می گردد و احتمال اینکه تا زمان اعزام به توکیو در چند مرحله از یک ورزشکار انجام گردد هم وجود دارد. این اقدامات به منظور در اختیار داشتن کاروانی پاک و عاری از آلودگی است.

وی تاکید نمود: دیگر اقدامی که برای داشتن کاروانی پاک باید انجام گردد در زمینه دوپینگ است و کنترل آن در میان ورزشکاران؛ به همین منظور برنامه آموزشی آنتی دوپینگ را برای ورزشکاران داریم که با توجه به شرایط کرونایی کشور نسبت به همواره متفاوت انجام خواهد شد. پیش از این آموزش دوپینگ و مبارزه با آن به صورت چهره به چهره انجام می شد اما حالا به صورت گروهی و وبینار نسبت به آموزش های دوپینگ و دانش افزایی افراد اقدام می کنیم. تاکیدمان این است که در صورت مهیا شدن شرایط حتما آموزش چهره به چهره را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه آموزش در صدر اقدامات مان برای کنترل دوپینگ واقع شده است، گفت: البته تست دوپینگ و مدیریت نتیجه آن را هم دنبال خواهیم کرد. نمونه گیری از المپین ها از سال گذشته در قالب نمونه گیری کلی از ورزشکاران در جریان مسابقات شروع شد اما در فاصله زمانی باقی مانده تا المپیک، از هر یک از المپین ها در دو مرحله نمونه گیری خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه نمونه گیری از ورزشکاران المپیکی در جریان مسابقه و اردو یا خارج از آن انجام می گردد، گفت: مدیریت نتیجه در خصوص هر یک از تست ها را به گونه ای دنبال می کنیم که فرایند آن تا پیش از المپیک تمام شده باشد. در واقع نمونه ها را در کمترین فاصله زمانی ممکن برای آزمایشگاه کلن ارسال می کنیم تا بتوانیم درکوتاه ترین زمان نتیجه آن را دریافت کنیم. در کل اینکه تا پیش از اعزام ورزشکاران به توکیو باید نتیجه هر دو مرحله نمونه گیری صورت گرفته از آنها تعیین شده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1633

به "غلامرضا نوروزی: از همه المپین ها تست سریع کرونا گرفته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامرضا نوروزی: از همه المپین ها تست سریع کرونا گرفته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید