غذادهی شهروندان به گونه های جانوری باعث تعارض بین انسان و حیات وحش می گردد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت تداوم بارش برف و کاهش دما در طی چند روز آینده احتمالا گونه های جانوری وحشی به حریم روستاها و مراکز انسانی برای تامین غذا نزدیک خواهند شد.

غذادهی شهروندان به گونه های جانوری باعث تعارض بین انسان و حیات وحش می گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی اضافه نمود: بارش گسترده برف و کولاک و کاهش شدید دما در بخش های وسیعی از کشور، به ویژه در غرب کشور سطح وسیعی از زیستگاه های طبیعی از برف پوشیده شده است.

وی با بیان این که تداوم بارش برف و کاهش دما در طی چند روز آینده احتمالا شاهد نزدیک شدن گونه های جانوری وحشی به حریم روستاها و مراکز انسانی برای تامین غذا خواهیم بود،گفت: با نزدیک شدن گونه های جانوری به منطقه ها مسکونی با افزایش احتمال تعارض بین انسان و حیات وحش همراه خواهد بود.

وی توضیح داد: هرگونه غذا دهی به گونه های جانوری به ویژه گوشتخواران، علفخواران وحشی و بعلاوه پرندگان مهاجر آبزی ممنوع است و فقط در مواقع خاص با هماهنگی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در منطقه ها مربوط انجام گردد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: از تمامی شهروندان و طبیعت دوستان خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه حضور حیوانات وحشی و یا بیمار و تلف شده در طبیعت، موارد را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی و ادارات محیط زیست استان ها گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1979

به "غذادهی شهروندان به گونه های جانوری باعث تعارض بین انسان و حیات وحش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذادهی شهروندان به گونه های جانوری باعث تعارض بین انسان و حیات وحش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید