عباسی: 10 درصد بازار منطقه، تأمین اقتصاد 60 میلیون نفر است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس حضور ایران در اجلاس اکو را در راستای فعال شدن دیپلماسی منطقه دانست و گفت: حدود 600 میلیون نفر اطرف کشورمان حضور دارند که اگر 10 درصد بازار منطقه ای را به دست بگیریم، بازار 60 میلیون نفر را در دست گرفته ایم.

عباسی: 10 درصد بازار منطقه، تأمین اقتصاد 60 میلیون نفر است

علیرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص سفر پیش روی رئیس جمهور به ترکمنستان گفت: ما یک ظرفیت منطقه ای داریم که بسیار خوب است. حدود 600 میلیون نفر اطرف کشورمان حضور دارند. حتی اگر 10 درصد بازار منطقه ای را به دست بگیریم، بازار 60 میلیون نفر را در دست گرفته ایم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ظرفیت کشاورزی کشور گفت: تأمین غذای 60 میلیون نفر منطقه نشدنی نیست. سفارت خانه ها و وزارت خارجه دولت قبلی، رایزن بازرگانی و کشاورزی نداشت. ما اصراری به رایزن کشاورزی نداریم چراکه رایزن بازرگانی می تواند همان کار را انجام دهد. دولت قبل این ظرفیت را حذف کرد.

این عضو مجمع نمایندگان استان البرز گفت: اینکه در هر سال یک محصول مثل گوجه، سیب زمینی یا پیاز و... را دور می ریزیم یعنی هیچ سیاستی برای بازار محصولاتمان نداریم. سیاست دولت رئیسی استفاده از ظرفیت های منطقه است. این مهم باید از قبل انجام می شد که نشد.

عباسی با بیان اینکه نظام صادرات و واردات باید تدوین گردد، گفت: ما باید بدانیم که فراوری را برای مصرف داخل انجام می دهیم یا برای صادرات. ما نیازمند رایزنی با کشورهای منطقه هستیم تا ذائقه غذایی کشورهای منطقه را شناسایی نموده و فراوری مناسب را انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی سفر آینده رئیس جمهور را نویدبخش دانست و گفت: امیدوارم فعال شدن دیپلماسی منطقه برای داخل کشور برکاتی داشته باشد و باعث فراوری و ارتقا درآمدشان گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1920

به "عباسی: 10 درصد بازار منطقه، تأمین اقتصاد 60 میلیون نفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسی: 10 درصد بازار منطقه، تأمین اقتصاد 60 میلیون نفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید