شهرهای هوشمند چه تاثیری بر گردشگری می گذارند؟ ، شهروند مهمتر است یا گردشگر؟

به گزارش وبلاگ مجله پریها، سازمان ملل متحد اعلام نموده است که تا سال 2050 بیش از 70 درصد از جمعیت دنیا در شهرها زندگی می نمایند. چالش های توسعهٔ پایدار نیازمند راهکار هایی تازه هستند. اما این راهکار ها چیست و شهرهای هوشمند فردا چه تأثیری بر اقتصاد و گردشگری شهری خواهند داشت؟

شهرهای هوشمند چه تاثیری بر گردشگری می گذارند؟ ، شهروند مهمتر است یا گردشگر؟

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

خبرنگاران - یورنیوز نوشت: در سال 2018 میلادی شمار گردشگران دنیا به 4/1 میلیارد نفر رسید. کارشناسان معتقدند به کارگیریِ فناوری های تازه در چهارچوب شهرهای هوشمند به تعداد گردشگران خواهد اضافه نمود.

ساندرا کاراو عضو سازمان گردشگری ملل متحد می گوید: امروزه، گردشگری شهری یکی از عناصر توسعه است و ما باید در این زمینه، روی پنج ستون اصلیِ آن کار کنیم یکی از آنها فناوری و بعد طبیعتا نوآوری است. اما معمولا بخش های دیگر شامل پایایی، سهولت دسترسی و کیفیت ادارهٔ شهر فراموش می شوند.

اما هدف رشد گردشگری نباید، هدف ایجاد فضایی آرام برای شهروندان را تحت تأثیر قرار بدهد.

پیا پاکارینن معاون شهردار هلسینکی می گوید: فکر می کنم باید در رویکردمان اولویت با شهروندان باشد. شهری برای گردشگران خوب است که نخست برای شهروندان خودش خوب باشد. امروز شمار گردشگران شدیدا رو به افزایش است. باید مراقب بود که کنترل از دستمان خارج نشود.

آلتای کولگینف، شهردار آستانه پایتخت قزاقستان که نام تازه ٔ آن نورسلطان است می گوید: 20 سال پیش جمعیت این شهر کمتر از 300 هزار نفر بود. امروز بیش از یک میلیون نفر در نورسلطان زندگی می نمایند. به کارگیری فناوری های تازه برای مدیریت کردن این جمعیت لازم است.

شهردار نورسلطان می افزاید: نوعی کارت درمان الکترونیک برای شهروندان نورسلطان ساخته ایم و با اپلیکیشنِ آن می توان وقت دکتر و بیمارستان گرفت یا نتیجهٔ آزمایش را دید. پارسال، علاوه بر شهروندان 3500 گردشگر از 45 کشور مختلف هم از این خدمات استفاده کردند.

مفهوم شهر هوشمند، نه تنها کیفیت زندگی شهری را بهبود می بخشد بلکه مفهوم رویکرد انسانی را در کانون تمامی بحث ها دربارهٔ رشد و پایداری مالی قرار می دهد.

ویدئویی در این زمینه در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: چمدان
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 547

به "شهرهای هوشمند چه تاثیری بر گردشگری می گذارند؟ ، شهروند مهمتر است یا گردشگر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای هوشمند چه تاثیری بر گردشگری می گذارند؟ ، شهروند مهمتر است یا گردشگر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید