قیمت تور عمان: سلطنت عمان قوانین پوشیدن دشداشه را تشدید کرد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، پس از تصمیم دولت عمان در اوایل ماه جاری برای حفظ این میراث دیگر امکان ایجاد تغییرات در دشداشه سفیدی که مردان می پوشند وجود ندارد.

قیمت تور عمان: سلطنت عمان قوانین پوشیدن دشداشه را تشدید کرد

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران، در صورت ایجاد تغییر در شکل و ظاهر و رنگ دشداشه افراد خاطی در عمان محکوم به پرداخت جریمه می شوند.

عمانی ها در خیابان های این کشور حاشیه خلیج فارس لباس سنتی می پوشند که شامل یک دشداشه بلند بدون یقه است، علاوه بر پوشش سر که با بقیه کشور های خلیج فارس فرق دارد و المِصَر نامیده می گردد، عمامه ای که در رنگ های مختلف برای کار های دولتی و ... پیچیده شده است.

قیس بن محمد آل یوسف، وزیر بازرگانی عمان، در ابتدای ژانویه، دستوری را در رابطه با دشداشه عمانی صادر کرد که در آن واردات یا ایجاد تغییرات در لباس های سنتی عمانی که به هویت عمانی آسیب می رساند ممنوع است.

بر اساس این تصمیم، متخلف از مفاد این مصوبه به جزای نقدی بیش از هزار ریال عمانی مشروط به اینکه در صورت تکرار تخلف دو برابر گردد، محکوم خواهد شد.

به نوبه خود، یک منبع در این وزارتخانه به خبرگزاری فرانسه تأیید کرد که مشخصات مشخصی که به وسیله این وزارتخانه مشخص شده است، مستلزم آن است که دشداشه بدون یقه باشد، بافت قطعات اصلی بیرونی آن قابل رویت با چشم باشد و در دوخت آن از پارچه تک رنگ استفاده گردد.

مقامات عمان سال گذشته بار ها نسبت به عدم نقض، سوء استفاده یا تخطی از لباس های سنتی عمانی به وسیله دوخت، طراحی یا چاپ آرم یا علائم تجاری برند های خارجی یا قرار دادن هزینه هایی بر روی آن ها که بر خلاف سلیقه عمومی است هشدار داده بودند.

این تصمیم با استقبال زیادی از سوی عمانی ها همراه شده و آن را دفاع از دشداشه و هویت عمانی می دانند.

خلفان الطوقی، اقتصاددان معتقد است که دشداشه فقط یک نماد برای مردم عمان نیست، بلکه اهمیت مالی زیادی دارد، زیرا حدود 1.4 میلیون مرد و جوان عمانی از آن استفاده می نمایند.

به گفته الطوقی، بسیاری از فروشگاه های دشداشه آن ها را به خارج از کشور، اغلب به چین و هند صادر می نمایند و به همین علت این امر به دشداشه در حفظ مشخصات استاندارد و هویت آن آسیب وارد می نماید و به اقتصاد عمان آسیب می زند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1980

به "قیمت تور عمان: سلطنت عمان قوانین پوشیدن دشداشه را تشدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور عمان: سلطنت عمان قوانین پوشیدن دشداشه را تشدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید