تور چین ارزان: سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از المانیتور، عربستان سعودی در مجموع بیش از 6.4 میلیارد دلار در این دو حوزه سرمایه گذاری می نماید. از این رقم یک میلیارد دلار به سرمایه گذاری در شرکت فناوری و دیجیتال نئوم اختصاص می یابد که نام آن برگرفته از شهر نئوم است که در آینده با رویکرد شهر هوشمند در عربستان تأسیس می گردد.

تور چین ارزان: سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این شرکت میخواهد متاورس اختصاصی خود را نیز ایجاد کند که یک دنیا سه بعدی دیجیتال است که کاربران آن می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان سعودی نیز یک میلیارد دلار در صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر پراسپریتی 7 ونچرز سرمایه گذاری خواهد نمود. این صندوق بر روی شرکت هایی با تمرکز بر روی فناوری های آینده نگر مانند بلاکچین سرمایه گذاری خواهد نمود. فناوری بلاکچین اطلاعاتی را که به صورت دیجیتالی ذخیره می گردد رمزگذاری می نماید.

عبدالله السوها، وزیر فناوری اطلاعات عربستان سعودی، گفت که این سرمایه گذاری ها نشان دهنده راهنمایی عربستان به سوی رشد اقتصاد دیجیتال است. وی اضافه کرد که این کوشش به نفع سعودی ها و مردم در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

عربستان سعودی در کوشش است تا وابستگی خود به نفت را کاهش دهد. اگرچه قیمت نفت در حال حاضر بالاست، اما تقاضا برای سوخت های فسیلی در سراسر دنیا رو به کاهش است زیرا مردم و دولت ها در پی اشکال پاک تر انرژی های تنو پذیر هستند. عربستان سعودی برای مدت طولانی به فروش نفت وابسته بوده ولی ولیعهد سعودی علاقه مند به تنوع بخشیدن به اقتصاد و استفاده از فناوری های نو است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2038

به "تور چین ارزان: سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید