ساز و کار مجلس برای احداث نیروگاه بادی در سیستان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کاری برای احداث نیروگاه بادی در منطقه محروم سیستان معین کردند.

ساز و کار مجلس برای احداث نیروگاه بادی در سیستان

به گزارش خبرنگاران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) و در جریان آنالیز بودجه 98 در بخش هزینه ای بندهای د و ه تبصره 6 را تصویب کردند.

نمایندگان در بخش درآمدی بند د مصوب نموده بودند که عوارض موضوع ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 10/ 8/ 1394 به میزان ده درصد (10%) مبلغ برق مصرفی در سقف هجده هزار و ششصد میلیارد (18.600.000.000.000) ریال مشخص می گردد و مشترکان روستایی و چاه های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف می باشند.

امروز تصویب شد که منابع حاصله پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور و تخصیص صددرصد (100%) آن توسط این سازمان برای موارد مطروحه در قانون فوق با اولویت روستاها و جابجایی تیر برق در روستاها، مناطق دامداری و عشایری و خرید تضمینی برق حاصل از تبدیل پسماندهای عادی به انرژی و احداث نیروگاه بادی در منطقه محروم سیستان صرف می گردد.

طبق بند ه 1- متن زیر به جزء (1) بند (پ) ماده (32) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور اضافه می گردد:

شاخص های مناطق و شهرستان های غیربرخوردار از اشتغال موضوع این جزء با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیأت وزیران می رسد.

2- محل أخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی محل استقرار واحد تولیدی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 242

به "ساز و کار مجلس برای احداث نیروگاه بادی در سیستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساز و کار مجلس برای احداث نیروگاه بادی در سیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید