دولت حق کاهش بودجه تحقیقاتی را ندارد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، دانشمندان مجارستانی در واکنش به تقلیل بودجه تحقیقاتی کشور مقابل آموزشگاه علوم تجمع و تأکید کردند: دولت حق کاهش بودجه تحقیقاتی را ندارد.

دولت حق کاهش بودجه تحقیقاتی را ندارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از universityworldnews، نتایج یک گزارش حاکی از آن است که دولت مجارستان در امسال بودجه تحقیقاتی را کاهش داده است.

محققان و پژوهشگران در واکنش به تازه ترین اقدام دولت مجارستان علیه پیشرفت تحقیقات و پروژه های علمی تظاهرات کردند.

دانشمندان مجارستانی در تظاهرات خود اعلام کردند که دولت مجاز به تقلیل بودجه پروژه های تحقیقاتی نیست.

پژوهشگران ارشد مجارستان که مقابل آموزشگاه علوم این کشور تجمع کردند به شرایط حاکم بر روند پروژه های تحقیقاتی معترض هستند و می گویند: پیشرفت کشور در گرو انجام پروژه های تحقیقاتی مؤفق است و موفقیت حاصل نمی گردد مگر دولت بودجه را افزایش دهد.

نتایج یک گزارش حاکی از آن است که تنش میان دولت و نهادهای آموزشی مجارستان چند ماهی است که ایجاد شده و ناکارآمدی دولت به این وضعیت دامن زده است.

وزارت نوآوری و فناوری مجارستان پول نقد را از آموزشگاه های علوم خارج می نماید و محققان را مجبور به رقابت با یکدیگر برای یاری اقتصادی می نماید.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که هم نظر دولت برای کاهش بودجه تحقیقات علمی است می گوید: هدف از این تغییرات اختصاص منابع اقتصادی برای تحقیقات نوین است؛ اما منتقدان هشدار می دهند که این سیاست می تواند به این معنی باشد که دولت برنامه های سیاسی و ایدئولوژیک را بر پروژه هایی که محققان دنبال می نمایند، تحمیل می نماید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 237

به "دولت حق کاهش بودجه تحقیقاتی را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت حق کاهش بودجه تحقیقاتی را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید