جزئیات فاصله گذاری اجتماعی در سربازی ، کاهش مدت دوره آموزشی و تئوریک

به گزارش وبلاگ مجله پریها، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره جزئیات فاصله گذاری اجتماعی و غربالگری در اعزام مشمولان به سربازی توضیح داد.

جزئیات فاصله گذاری اجتماعی در سربازی ، کاهش مدت دوره آموزشی و تئوریک

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اعزام مشمولان در تاریخ های یکم و سوم اردیبهشت ماه سال 1399 به مراکز آموزش نیروهای مسلح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

وی ادامه داد: اعزام مشمولان در تاریخ های ذکر شده با رعایت کامل طرح فاصله گذاری و انجام غربالگری انجام می شود. ممکن است، برخی از مشمولان با توجه به شرایط به صورت انفرادی اعزام شوند و برخی دیگر به صورت جمعی با رعایت کامل فاصله گذاری اعزام شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا شرح داد: مشمولان در ابتدای ورود تب سنجی و معاینه شده و پس از غربالگری مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در اختیارشان قرار داده می شود و سپس اعزام می شوند. چنانچه مشمولی از نظر پزشکی دچار مشکل بود از اعزام او خودداری می شود.

سردار مهری با تاکید بر اینکه تمام تمهیدات لازم برای اعزام مشمولان به خدمت سربازی اندیشیده شده است، اعلام نمود: ستاد کل نیروهای مسلح نیز تدابیری را برای اعزام این مشمولان ابلاغ کرده اند. همچنین در دوره آموزش نیز تدابیری از سوی ستاد کل ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مدت آموزش نیز کوتاه تر شده است و دوره های تئوری کاهش یافته است و برگزاری کلاس ها و حضور در خوابگاه ها برای مشمولان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله مناسب انجام می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سوالی درباره شرایط خوابگاه ها و پادگان ها در پی شیوع کرونا، شرح داد: خوشبختانه تا به امروز حتی یک مورد از فوت سربازان در پادگان ها و مقرهای نظامی گزارش نشده است و این نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های بهداشتی در مقرهای نظامی و انتظامی به خوبی رعایت می شود.

سردار مهری اعلام نمود: به نظر ما مکان های نظامی و انتظامی شاید از شهرها امن تر باشند، چراکه پروتکل ها به شدت رعایت می شود و امکانات بهداشتی در اختیار سربازان قرار می گیرد و به طور مستمر این مکان ها ضدعفونی می شود و تمام دستورالعمل های معاونت بهداشت ستاد کل نیروهای مسلح اعلام نموده است به خوبی موارد رعایت می شود و این امر باعث شده است که مقر نظامی و انتظامی بهداشتی تر و امن تر از سایر اماکن در سطح جامعه به ویژه شهرها باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 971

به "جزئیات فاصله گذاری اجتماعی در سربازی ، کاهش مدت دوره آموزشی و تئوریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فاصله گذاری اجتماعی در سربازی ، کاهش مدت دوره آموزشی و تئوریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید