فراوری الیاف سلولزی باکتریایی بدون احتیاج به درخت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، شرکت نانولوز در حال فراوری پایلوت نوعی الیاف موسوم به لیوسل است که حاوی سلولز باکتریایی بوده، ولی برای فراوری آن احتیاج به درخت نیست.

فراوری الیاف سلولزی باکتریایی بدون احتیاج به درخت

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نانولوز (Nanollose Ltd) میخواهد گام های موثری در جهت گسترش دامنه محصولات الیاف بدون درخت بردارد. در حال حاضر، علاقه قابل توجهی به لیوسل های (لیوسل نوعی الیاف حاوی سلولز است) بدون درخت وجود دارد. از این رو، شرکت نانولوز میخواهد سطح گسترده ای از الیاف بدون درخت را در ترکیبات مختلف با قیمت های مناسب ارائه دهد.

لیوسل بدون درخت شرکت نانولوز از سلولز میکروبی ساخته شده اند که ظریف تر از ابریشم و قوی تر از لیوسل معمولی است.

شرکت نانولوز و گراسیم اینداستریز (Grasim Industries Ltd) برای دستیابی به محصولات مختلف در بازار، همکاری مشترکی شروع نموده و رویکردی را برای افزایش دامنه محصولات الیاف بدون درخت در پیش گرفته اند.

این روش مقیاس گذاری مرحله ای فراوری مقیاس آزمایشی چندین الیاف مخلوط را در حال آزمایش با درصد مخلوط سلولز میکروبی بدون درخت به تدریج به سمت هدف نهایی 100 درصد فیبر بدون درخت افزایش می دهد. انتظار می رود اولین فراوری مقیاس بالای این الیاف به صورت پایلوت در ماه های آینده شروع گردد.

وین بست، رئیس اجرایی نانولوز، می گوید: سه ماهه اول سال 2021 دوره ای تحول آفرین برای نانولوز بوده است که با ثبت حق ثبت اختراع مشترک با شرکت گراسیم در ژانویه 2021 شروع شد. در این دوره پیشرفت قابل توجهی در فراوری آزمایشی داشتیم.

شرکت نانولوز همکاری نزدیکی با شرکت بیرال سلولز داشته است، شرکتی که تامین نماینده سلولز میکروبی نانولوز است. این دو شرکت قراردادی برای مشخص مشخصات، توسعه روش های کنترل کیفیت و بهینه سازی روش های پردازش، خشک کردن و تصفیه محصول دارند.

نانولوز با فراوری پایلوت در مقادیر مختلف، امکان عرضه این محصول را به صورت آزمایشی در بازار های مختلف فراهم می نماید. این راهبرد افزایش مرحله ای استفاده از سلولز میکروبی در الیاف، از نظر فنی محتاطانه و از نظر تجاری سودمند است.

نانولوز با بودجه کافی با مبلغ 2.85 میلیون دلار که در آوریل 2021 جمع آوری نموده، بودجه کافی دارد و به شدت موقعیت شرکت را برای تجارت لیوسل بدون درخت به عنوان اولویت اول قرار می دهد.

نانولوز و بیرلا سلول اکنون در کوشش هستند تا این دستاورد را به مرحله فراوری آزمایشی رسانده و مقادیر اولیه چند کیلوگرم این الیاف نسل بعدی را فراوری نمایند که از نیمه دوم سال 2021 شروع می گردد.

فراوری الیاف مخلوط راهبردی رایج در صنایع الیاف و منسوجات است و طیف گسترده ای از محصولات الیاف مخلوط و 100 درصد بدون درخت را شامل می گردد.

این فرصتی قابل توجه برای نانولوز است، زیرا پیش بینی می گردد بازار لیوسل تا سال 2024 با ارزش 1.5 میلیارد دلار ارزش داشته باشد و رشد CAGR در حدود 8 درصد باشد. علاوه بر این، پیش بینی می گردد که کل بازار ابریشم مصنوعی 20.9 میلیارد دلار تا سال 2024 باشد که با CAGR حدود 7.8 درصد رشد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1666

به "فراوری الیاف سلولزی باکتریایی بدون احتیاج به درخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری الیاف سلولزی باکتریایی بدون احتیاج به درخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید