تردد قطار در راستا جلفا، نخجوان، هدف مشترک ما و سرکنسول کشورمان در نخجوان است

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر احیای فعالیت جهت ریلی جلفا- نخجوان، گفت: ره آورد تردد قطار در این جهت، شروع یک حرکت وسیع تجاری، گردشگری و دیپلماتیک است که نقطه عطفی را در ارتباطات منطقه ای رقم خواهد زد.

تردد قطار در راستا جلفا، نخجوان، هدف مشترک ما و سرکنسول کشورمان در نخجوان است

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عابدین خرّم در جریان بازدید از پایانه مرزی جلفا، گفت: تردد قطار در راستا جلفا- نخجوان، هدف مشترک ما و سرکنسول کشورمان در نخجوان است که باید موانع آن را احصا و رفع کنیم.

وی تأکید کرد: برای تسریع در کار، شرکت های گردشگری استان هم باید در نخجوان فعال شوند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هم پیگیری کند تا مقدمات فعالیت مجدد قطار فراهم گردد.

خرّم با تأکید بر طراحی و تدوین یک ساختار و راستا معین برای احیای این راستا ریلی، گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه، سرکنسول ایران در نخجوان و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، بسته های گردشگری تهیه و برای گردشگران خارجی معرفی گردد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سیاست دولت مردمی، فراهم کردن زمینه و بسترهای افزایش ارتباط با کشورهای همسایه است، گفت: بسته های مجذوب نماینده تجاری و گردشگری در راستای توسعه گردشگری با جمهوری آذربایجان و نخجوان تهیه شده است.

وی اضافه نمود: دستگاه های مسئول باید همکاری نمایند تا دیپلماسی مرزی را هدفمندتر نموده و به نتایج مثبتی در این حوزه برسیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم در این جلسه با بیان اینکه با شرایط جدیدی در منطقه روبرو هستیم، گفت: از حالت بن بست گذشته عبور نموده ایم و تحولات جدیدی در حوزه حمل ونقل در منطقه اتفاق افتاده است.

سیداحمد حسینی اضافه نمود: مردم کشورهای همسایه علاقه زیادی به رفت وآمد به ایران دارند و استان های مرزی باید زیرساخت های خود را برای تردد آسان اتباع این کشورها فراهم نمایند.

وی با تأکید بر احیای فعالیت قطار در راستا نخجوان به جلفا تا مشهد، گفت: مردم نخجوان هم از این کار استقبال می نمایند و باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

حسینی بعلاوه با بیان اینکه باید گردشگری سلامت را جدی بگیریم، اضافه نمود: شیوه نامه های گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی تعبیه گردد تا گردشگران بتوانند خدمات درمانی را بدون مشکل دریافت نمایند.

استاندار آذربایجان شرقی بعلاوه پس از این بازدید در جلسه کارگروه ویژه مرزی حضور یافت و مسائل و مسائل پایانه های مرزی شهرستان جلفا را آنالیز کرد.

خرّم در این جلسه بر تسریع در فرآیند آنالیز استاندارد محموله های سوختی در مرز نوردوز تأکید کرد و گفت: اداره کل استاندارد باید برای جلوگیری از دپوی محموله های سوختی، راه حل سریع تری اتخاذ و ضعف های خود را جبران کند.

وی بعلاوه بر توسعه پارکینگ های پایانه مرزی جلفا و جانمایی استقرار دستگاه ایکس ری پس از نهایی شدن طرح جامع، مشخص تکلیف آسفالت جاده های ضلع شرقی و غربی پایانه و توقف دریافت عوارض نامتعارف به عنوان مصوبات کارگروه ویژه مرزی تأکید کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر آنالیز مکان یابی و جانمایی استقرار دستگاه ایکس ری در پایانه مرزی جلفا تاکید نمود و گفت: طرح جامع پایانه های مرزی ظرف مدت 45 روز ارائه خواهد شد.

جعفر رزمی بعلاوه بر پیگیری آسفالت جاده مرزی با عاملیت منطقه آزاد ارس و توقف دریافت عوارض نامتعارف در مرز جلفا تأکید کرد. میثم ایازی خبرنگار خبرنگاران در تبریز

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2059

به "تردد قطار در راستا جلفا، نخجوان، هدف مشترک ما و سرکنسول کشورمان در نخجوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد قطار در راستا جلفا، نخجوان، هدف مشترک ما و سرکنسول کشورمان در نخجوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید