تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، احساس سوزش، خارش و ریزش اشک از چشم دارید؟ ممکن است به خشکی چشم مبتلا شده باشید. افرادی که ساعات متوالی به صفحه مانیتور کامپیوتر یا موبایل خیره می شوند، اصلا دور از انتظار نیست که به خشکی چشم مبتلا باشند.

تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم

راهکار خشکی چشم چیست؟ حتما باید مدام از قطره اشک مصنوعی استفاده کنیم؟ تا به امروز در خصوص تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم چیزی شنیده اید؟ چه ارتباطی بین مصرف قرص امگا 3 و خشکی چشم وجود دارد؟

خشکی چشم چیست و چه علائمی دارد؟

خشکی چشم زمانی اتفاق می افتد که چشم به میزان کافی اشک فراوری نمی نماید تا خیس بماند. بعلاوه زمانی که غدد اشکی عملکرد خود را به درستی انجام نمی دهند، فرد ممکن است دچار خشکی چشم گردد. خشکی چشم ممکن است باعث ایجاد ناراحتی شده و در سیستم بینایی اختلال ایجاد نماید. آمارها نشان می دهد که 9 درصد از مردم کشور ما درگیر خشکی چشم هستند. علائم خشکی چشم عبارتند از:

  • احساس وجود شیشه یا شن و ماسه در چشم

  • سوزش چشم

  • قرمز شدن چشم ها

  • حساسیت به نور

  • تاری دید

یک راه معمول برای درمان خشکی چشم، خرید قطره اشک مصنوعی از داروخانه است. اما راه های دیگری هم وجود دارد. از تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم چه می دانید؟

امگا 3 چیست؟

احتمالا بارها نام امگا 3 را شنیده اید. در اینجا به طور دقیق تری برایتان توضیح می دهیم که امگا 3 چیست . اسیدهای چرب امگا3 به گروهی از اسیدهای چرب ضروری گفته می گردد که به وسیله بدن فراوری نمی شوند و در نتیجه باید به وسیله مصرف مواد غذایی برای بدن تامین شوند. این اسیدهای چرب عمدتا در ماهی، آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی وجود دارند. امگا 3 اثرات ضد التهابی فوق العاده ای داشته و بر عملکرد گیرنده های سلولی در غشای سلولی بدن تاثیر می گذارد. سه نوع اصلی اسیدهای چرب omega 3 عبارتند از:

  • ALA

  • EPA

  • DHA

ALA در منابع گیاهی مثل آجیل یافت می گردد؛ در حالی که EPA و DHA در منابع حیوانی و به ویژه ماهی های چرب مثل سالمون وجود دارد.

قرص امگا 3 برای خشکی چشم

اگرچه اشک مصنوعی رایج ترین درمان برای خشکی چشم است اما بسیاری از افراد تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم را تائید می کنند و از این مکمل به منظور درمان استفاده می کنند.

آنالیز یک مطالعه گسترده روی 32 هزار زن نشان داد افرادی که ماهی زیاد می خوردند و کمبود امگا 3 در بدن خود نداشتند نسبت به سایر اشخاصی که از منابع دریایی کم استفاده می کردند، 17 درصد کمتر در معرض ابتلا به خشکی چشم بودند. پس می توان نتیجه گرفت که اسیدهای چرب امگا 3 در درمان سندرم خشکی چشم نقش قطعی و معین کننده دارند.

در مطالعات دیگر نیز نشان داده شده است که وجود DHA به میزان کافی در بدن می تواند از کاهش بینایی مرتبط با سن جلوگیری نماید. با این حال دریافت مقادیر کافی امگا 3 به وسیله غذا به خصوص برای افرادی که میلی به خوردن غذاهای دریایی ندارند ممکن است سخت باشد. در این موارد از قرص امگا سه به عنوان یک نجات دهنده می توان بهره گرفت.

امگا 3 چگونه به برطرف خشکی چشم یاری می نماید؟

تاثیر قرص امگا 3 در خشکی چشم به کدام خاصیت آن مربوط است؟ به طور کلی بیشتر ما در رژیم غذایی خود از امگا 6 بیشتر از امگا 3 استفاده می کنیم. اگرچه امگا 6 هم برای سلامتی بدن لازم است اما عدم تعادل میان امگا 3 و امگا 6 می تواند عاملی برای پاسخ التهابی بدن باشد. التهاب نقشی کلیدی در ابتلا به خشکی چشم دارد.

برترین راه حل آن است که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود افزایش داده و در عین حال سعی کنیم مصرف امگا 6 را کاهش دهیم تا تعادل مناسبی ایجاد گردد. در کنترل التهاب بدن برای مبارزه با خشکی چشم EPA و DHA مهم ترین نقش را دارند. به نظر می رسد نسبت EPA به DHA هرچه بالاتر باشد، برای خشکی چشم مفیدتر است.

از طرف دیگر امگا 3 ممکن است رشد رگ های خونی غیرطبیعی را که در دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و سایر بیماری های شبکیه رخ می دهد، کاهش داده و این مزیت را هم برای چشم داشته باشد.

مقایسه تامین امگا 3 از مواد غذایی و مکمل ها

زنان و مردان 19 سال به بالا به ترتیب روزانه به 1.1 و 1.6 گرم امگا 3 احتیاج دارند. برای دریافت روزانه 1 گرم (1000 میلی گرم) امگا 3 باید در هر هفته حدودا 5 وعده ماهی سالمون مورد مصرف قرار گیرد! به راحتی می توان نتیجه گرفت تامین میزان امگا 3 مورد احتیاج بدن از مواد غذایی غیرممکن نیست اما کمی سخت است. بنابراین عاقلانه آن است که از تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم یاری بگیرید.

یک نکته دیگر هم شایان ذکر است و آن اینکه سطح جیوه در برخی از ماهی ها بسیار بالاست و این مسئله می تواند کاملا به ضرر سلامتی بدن تمام گردد. پس باید به سطوح جیوه در ماهی ها هم دقت کرد.

تامین امگا 3 کافی از منابع گیاهی هم کمی سخت است. منابع گیاهی منبع ALA یا اسید آلفا لینولنیک هستند. حدود 5% از ALA می تواند در بدن انسان به EPA و DHA تبدیل گردد. از این رو چندان ساده نیست که بتوانید خشکی چشم را تنها با مصرف منابع گیاهی امگا 3 درمان کنید. اما در مکمل های امگا 3 مقادیر این اسیدهای چرب به طور دقیق معین شده اند و شما می توانید به طور کامل احتیاج بدن خود را تامین نمایید.

برترین مکمل امگا 3 برای خشکی چشم

تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم را توضیح دادیم. حالا شاید بپرسید برترین مکمل امگا 3 یا روغن ماهی را چگونه باید انتخاب کنید تا بیشترین مزایا را برای چشم داشته باشد؟ همه قرص های امگا 3 جذب یکسانی در بدن ندارند و فرایند فراوری آنها اهمیت بالایی دارد. فراوری امگا 3 با کیفیت بالا با ماهی های صید شده از اقیانوس آغاز می گردد. در مرحله بعد، روغن از ماهی استخراج می گردد که این روغن، روغن بومی خالص نشده ای به شمار میرود که حاوی سموم است.

مرحله بعد حذف سموم است اما در این مرحله هم هنوز امگا 3 جذب بالایی ندارد. آنچه باعث می گردد یک مکمل امگا 3 از دیگری بهتر باشد، مرحله آخر است که در آن فرایند استری سازی صورت می گیرد و غلظت EPA و DHA بالاتر می رود. این فرآیند آخر زمان بر است اما خالص ترین شکل امگا 3 به این ترتیب حاصل می گردد و در عین حال که عاری از سموم است، جذب بالایی دارد. همیشه از قرص های امگا 3 باکیفیت بهره ببرید.

برترین قرص امگا 3 را از کجا بخریم؟

در پی یک مکمل امگا 3 باکیفیت هستید تا سلامت بدن خود را به یاری آن بهبود بخشیده و به برطرف خشکی چشم هم یاری کنید؟ پیشنهاد ما به شما خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز است زیرا به صورت اینترنتی هم می توانید مکمل امگا 3 یا روغن ماهی را تهیه نمایید. داروخانه اینترنتی مثبت سبز به مدیریت مرتضی مهر طباطبایی در حال فعالیت بوده و همیشه ارائه دهنده باکیفیت ترین مکمل های غذایی در سرتاسر کشور است. انواع برندهای باکیفیت امگا 3 را از این داروخانه تهیه نمایید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2223

به "تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر قرص امگا 3 برای خشکی چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید