برگزاری آزمون مرحله دوم نظام رتبه بندی معلمان در 25 تیر

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام نکات و تذکرهایی پیرامون ارتقا به رتبه بالاتر در نظام رتبه بندی معلمان، از برگزاری آزمون مرحله دوم نظام رتبه بندی در تاریخ 25 تیر اطلاع داد و شرایط آن را تشریح کرد.

برگزاری آزمون مرحله دوم نظام رتبه بندی معلمان در 25 تیر

به گزارش خبرنگاران، یارمحمد حسین بُر، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای خطاب به مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان ها، به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای صحیح نظام رتبه بندی معلمان نکاتی را متذکر شد که به این توضیح است:

1-کلیه مشمولین نظام رتبه بندی معلمان (رسمی، پیمانی و قراردادی) برای ارتقای به رتبه بالاتر باید در آزمون شرکت نمایند.

-تبصره 1: همکاران شاغل در ادارات آموزش و پرورش، مشمول نظام رتبه­ بندی مشاغل معلمان نیستند. بنابراین مشمولین بخشنامه شماره 230 نیازی به شرکت در آزمون رتبه بندی معلمان ندارند.

-تبصره 2: همکاران شاغل در ادارات آموزش و پرورش (مشمولین بخشنامه 230) در صورت دریافت ابلاغ برای حضور در واحد آموزشی و در صورت دارا بودن سوابق تجربی لازم برای ارتقا به رتبه بالاتر، موظف هستند در آزمون نظام رتبه بندی شرکت نمایند.

2- همکاران شاغل در واحدهای آموزشی در صورتی که در آزمون قبلی حد نصاب نمره لازم را اخذ کرده باشند و پیروز به تکمیل فرم و اخذ تاییدیه از مدیر مدرسه خود نشده­ اند، نیازی به شرکت مجدد در آزمون ندارند و می­ توانند با مراجعه به مدیر مدرسه و دریافت تاییدیه نسبت به دریافت حکم خود اقدام نمایند.

3- آزمون مرحله دوم نظام رتبه بندی در تاریخ 25 تیر برای کارکنانی که تا تاریخ 31 شهریور 99 سنوات تجربی لازم جهت ارتقا به رتبه بالاتر را کسب و افرادی که در آزمون قبلی پیروز به کسب حد نصاب نمره نشده اند برگزار خواهد شد.

تذکر1- حکم ارتقای رتبه مشمولین نظام رتبه بندی معلمان که قبلاً امتیاز قبولی کسب نکرده اند در صورتی که در این مرحله پیروز به اخذ حد نصاب نمره شوند، حکم ایشان از تاریخ اجرا 1/ 4/ 1399 صادر خواهد شد.

تذکر2- همکارانی که در تابستان مشمول ارتقای رتبه می­ شوند، حکم آنها از تاریخی که طبق ضوابط و مقررات مورد عمل، سنوات تجربی و سابقه خدمت لازم را احراز نمایند، صادر خواهد شد.

تذکر3- زمان برگزاری آزمون برای مشمولین نظام رتبه­ بندی معلمان که در فاصله زمانی اول مهر 99 لغایت 28 اسفند 99 سنوات تجربی لازم را کسب خواهند کرد، متعاقباً اعلام خواهد شد و تاکید می­ گردد افرادی که تاریخ ارتقای رتبه ایشان بعد از تاریخ اول مهر 99 است، مجاز به شرکت در آزمون این مرحله نبوده و در صورت شرکت و اخذ نمره حد نصاب قبولی، امتیاز برای آنان محفوظ نخواهد بود.

4- همکاران ذینفع با هماهنگی اداره کارگزینی منطقه نسبت به تکمیل فرم­ های صلاحیت معلمی به وسیله آیکون نظام رتبه­ بندی در سامانه ltms اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم تکمیل فرم­ های مربوطه مجوز حضور در آزمون مرحله دوم را نخواهند داشت.

5- فرم­ های صلاحیت معلمی در سه مرحله (صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه­ ای) برای همکاران واجد شرایط در سامانه ltms قرار داده خواهد شد. لذا همکاران ابتدا خود اظهاری کرده و سپس با تایید مقام مسئول می­ توانند از روز شنبه مورخ 14 تیرماه نسبت به دریافت محتوا اقدام نمایند.

6- آزمون همکاران ذینفع روز چهارشنبه مورخ 25 تیر 99 مطابق با جدول زمانبندی اعلامی سامانه ltms اجرا خواهد شد.

7- مشمولان نظام رتبه بندی معلمان دارای مشکل بینایی (نابینای مطلق) با مراجعه به اداره کارگزینی محل خدمت، مطابق دستورالعمل­ های ارسالی نسبت به دریافت حکم خود اقدام نمایند.

8- آزمون رتبه بندی صرفاً به وسیله سیم کارت شخصی و گوشی تلفن همراه برگزار خواهد شد. همکاران در این خصوص اقدامات لازم را تا قبل از حضور در آزمون انجام دهند.

9- همکارانی که دارای شرایط خاص (برای مثال خدمت در مناطق مشمول امتیاز تعجیل در ارتقای طبقه و رتبه) هستند و تاریخ سنوات خدمت آنها با سنوات مندرج در فرم 502 مغایرت دارد، می بایست جهت ثبت نام در آزمون به کارگزینی محل خدمت خود مراجعه نمایند.

10- همکاران محترم در مورد آزمون و موضوعات مرتبط به مسئول آموزش­ های کوتاه مدت محل خدمت (ضمن خدمت) و در ارتباط با سایر مسائل مربوط به فرایند ارتقای رتبه به اداره کارگزینی شهرستان/ منطقه و استان خود مراجعه نمایند.

11- افرادی که در فاصله بین دو رتبه به هر دلیل (از جمله مرخصی استعلاجی، زایمان، غیبت موجه و ...) فاقد فرم ارزشیابی هستند باید نسبت به ارائه حداقل فرم 2 دوره ارزشیابی که یکی از آنان منتهی به تاریخ اخذ رتبه جدید باشد، اقدام نمایند.

12- کلیه معلمان برای اخذ رتبه یک علاوه بر سایر شرایط مندرج در شیوه نامه، باید حداقل دو سال در مشاغل آموزشی اشتغال داشته باشند.

13- کارکنانی که با رعایت ضوابط شیوه نامه نظام رتبه بندی معلمان در رتبه یک قرار می گیرند، ارتقای به رتبه دو آنان منوط به داشتن شش سال سابقه خدمت است که چهار سال از این سوابق خدمت در مشاغل آموزشی، موضوع بند یک شیوه نامه خواهد بود. بدین ترتیب چهار سال تجربه آموزشی (تجربه مربوط) این افراد جایگزین چهار سال توقف خواهد شد. مثال: فردی که در تاریخ اول مهر 95 رتبه مقدماتی را اخذ کرده در تاریخ اول مهر 99 (با رعایت سایر مقررات) مشمول ارتقا به رتبه دو می­ گردد.

14- امتیاز تعجیل برای ارتقا به رتبه­ های بالاتر برای مشمولانی که در مناطق کمتر توسعه یافته موضوع فهرست پیوست تصویب نامه شماره 76294/ت 40996ﻫ مورخ 88/04/10 هیئت محترم وزیران اشتغال به خدمت دارند، ملحوظ نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1124

به "برگزاری آزمون مرحله دوم نظام رتبه بندی معلمان در 25 تیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آزمون مرحله دوم نظام رتبه بندی معلمان در 25 تیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید