انتقاد از شیوه متغیر لیگ برتر بسکتبال، دیدارهای تکراری داریم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در فصل جاری امروز یکشنبه با برگزاری ملاقات معوقه تیم های شهرداری گرگان و ذوب آهن از گروه الف این رقابت ها به انتها مرحله مقدماتی (رفت و برگشت) می رسد.

انتقاد از شیوه متغیر لیگ برتر بسکتبال، دیدارهای تکراری داریم

این رقابت ها از روز چهارشنبه (22 دی ماه) با برگزاری مرحله دوم مقدماتی پیگیری می گردد. هر 16 تیمی که شروعگر فصل جاری مسابقات بودند در این مرحله از رقابت ها هم حضور دارند و دیدارهای خود را در چهار گروه چهار تیمی به صورت رفت و برگشت دنبال می نمایند. یعنی به نوعی تکرار دیدارهای رفت و برگشتی که تا به امروز برگزار گردیده است. همین مسئله و در کل چگونگی برگزاری مسابقات مورد انتقاد بعضی مربیان از جمله علی آرزومندی سرمربی تیم نظم آوران سیرجان است.

این مربی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: رقابت های باشگاهی سال جاری نسبت به سال گذشته و سال های قبل از آن بهتر و با کیفیت تر برگزار گردید. در خصوص گروه دوم مسابقات و تیم های حاضر در آن نظری ندارم چون رقابتی با آنها نداشتیم اما در گروه اول دیدارهای خیلی نزدیک دنبال شد. در این گروه شهرداری گرگان با اختلاف کم بالاتر از ذوب آهن، مس و نظم آوران قرار گرفته است. رقابت این سه تیم هم که خیلی نزدیک است.

وی به چگونگی پیگیری دیدارها در مرحله دوم مقدماتی اشاره نمود و ادامه داد: حضور همه تیم ها در مرحله دوم در واقع تکرار مرحله نخست است. شاید بهتر بود این مرحله به صورت دیگری مثلا پلی آف برگزار می شد. البته نمی توان به فدراسیون بسکتبال و مسئولانش در این مورد خرده ای گرفت چون شیوه برگزاری مسابقات در نشستی که نمایندگان هر 16 تیم حضور داشتند، نهایی شد. در واقع رای خود تیم ها، شیوه برگزاری مسابقات را نهایی کرد در حالیکه به نظرم اشتباهاتی دارد.

آرزومندی با بیان اینکه هر سال رقابت های باشگاهی به یک شکل متفاوت از سال گذشته برگزار می گردد و این اشتباه برگزاری است، توضیح داد: این روندی است که سال هاست شاهد آن هستیم. هیچ وقت مسابقات چند سال متوالی به یک شیوه برگزار نشده است و این بزرگترین آسیب است.

سرمربی تیم بسکتبال نظم آوران سیرجان تاکید نمود: به نظرم در رابطه با لیگ برتر و چگونگی برگزاری آن، فدارسیون بسکتبال باید در کارگروهی متشکل از کارشناسان داوری و مربیگری بحث و آنالیز و جمع بندی لازم را داشته باشد. باید چنین کارگروهی تشکیل گردد و در رابطه با شرایط لیگ برای 5 سال آینده تصمیم گیری گردد. اینکه در شرایط استثنایی مانند شیوع کرونا، الحاقیه هایی اضافه گردد ، طبیعی است اما در کل باید شیوه برگزاری مسابقات ثابت باشد نه اینکه برای هر سال دستخوش تغییرات گردد.

وی اعلام نمود: در رابطه با لیگ برتر و چگونگی برگزاری آن کارشناسانی باید نظر بدهند که منافع شان درگیر مسابقات نیست و منافع بسکتبال برای شان پررنگ تر است. طبیعی است وقتی از مربیان برای برگزاری مسابقات نظر گرفته می گردد آنها بیشتر منافع تیم خودشان را در نظر می گیرند. باید از حالا برای لیگ سال آینده و برگزاری آن تصمیم گیری گردد و اینکه شیوه اتخاذ شده برای آن ادامه دار باشد نه اینکه محدود به یک فصل گردد.

آرزومندی در خصوص تاثیرات مثبتی که شیوه ثابت برگزاری لیگ خواهد داشت، گفت: اینگونه فرصت برنامه ریزی و حتی سرمایه گذاری برای تیم ها و مربیان شان بهتر و بیشتر فراهم می گردد. وقتی زمان بندی و شیوه برگزاری مسابقات ثابت باشد، برای انتخاب ترکیب، جذب بازیکن خارجی، زمان در اختیار گرفتنش و شروع اردو برای بازیکنان داخلی بهتر و با برنامه تر می توان پیش بینی داشت.

سرمربی تیم بسکتبال نظم آوران سیرجان در انتها گفت: شیوه که مسابقات سال جاری بر اساس آن برگزار می گردد به حضور بیشتر تیم ها در چرخه رقابت یاری می نماید اما اینکه درکل چگونگی برگزاری مسابقات هر سال تغییر می نماید، بزرگترین ایراد به این رقابت هاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2039

به "انتقاد از شیوه متغیر لیگ برتر بسکتبال، دیدارهای تکراری داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از شیوه متغیر لیگ برتر بسکتبال، دیدارهای تکراری داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید