آماده سازی فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در مجتمع پتروشیمی ارومیه

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در آذربایجان غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با حضور در مجتمع پتروشیمی ارومیه به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه کارگری تاکید نمود.

آماده سازی فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در مجتمع پتروشیمی ارومیه

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین عناصر فرهنگ، کتاب است و باید کوشش کنیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک ارزش بالا در جامعه تبدیل گردد.

بابازاده ادامه داد: عملی شدن برنامه های مرکز کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بخش صنعت و خصوصی و استفاده از ظرفیت کارخانجات در توسعه کتابخوانی از اهداف این ملاقاتهاست.

این مسئول با بیان اینکه اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کارگران و نهادهای تولیدی و صنعتی و افزایش آگاهی های عمومی و شغلی در بین کارگران و خانواده هایشان بخشی از اهداف بسیار مهم برنامه های مرکز کتاب و واحد امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد است، گفت: کتابخوانی یک کار فرهنگی است و ترویج آن نیازمند کار جمعی است و همه دستگاه ها باید در این زمینه همکاری نمایند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: باید زمینه های لازم جهت تحقق و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در قشر زحمتکش و شریف کارگر جامعه فراهم کنیم و این را بدانیم اگر به مطالعه، کتاب و کتابخوانی توجه خاص گردد و این امر در داشتن جامعه ای سالم و پویا به ما یاری می نماید.

در ادامه اسدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه، با بیان این مورد که میانگین سنی کارکنان این مجتمع بین 31 الی 32 سال بوده و درصد بسیار زیادی از آنان دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند، گفت: این مجموعه آمادگی لازم را برای انجام هرگونه همکاری لازم و فی مابین بین این مجموعه و اداره ارشاد اسلامی را دارد.

در این ملاقات مواردی چون ایجاد زیرساخت های لازم به جهت افزایش سرانه کتابخوانی در محیط های صنعتی و ادارات، پیاده سازی انواع طرح های ابلاغی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب سال 1400 و هم بسترسازی برای آماده سازی فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در داخل مجتمع با حمایت و هماهنگی اداره ارشاد گفت وگو و گفتگو شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1736

به "آماده سازی فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در مجتمع پتروشیمی ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در مجتمع پتروشیمی ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید