تور هند ارزان: آخرین شرایط هندی ها برای سرمایه گذاری در چابهار

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: گرچه تحریم ها و خلف وعده بعضی سازندگان بین المللی در سرمایه گذاری برای توسعه بندر چابهار به وسیله اپراتور هندی بی تاثیر نبوده است اما انتظار عملکرد بهتری از هندی ها داریم و امیدواریم هر چه سریعتر تجهیزات مورد احتیاج این بندر تامین و وارد گردد.

تور هند ارزان: آخرین شرایط هندی ها برای سرمایه گذاری در چابهار

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

محمد راستاد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر هندی ها در پی قرارداد اپراتوری برای توسعه بندر چابهار شش جرثقیل موبایل ساحلی تا کنون به این بندر وارد کردند که در مجموع حدود 24 میلیون یورو ارزش این تجهیزات بوده که از سوی این کشور و از ایتالیا وارد شده است. این در واقع بخشی از 85 میلیون دلاری است که هندی ها قرار بود در این زمینه سرمایه گذاری نمایند و بقیه تجهیزات هم در دستور کار وجود دارد و قرار است در قالب مناقصه به شرکت ها و کشورهای مختلف که برنده می شوند، واگذار گردد.

وی اضافه نمود: شرکت اپراتور هندی یک شرکت دولتی است و از این جهت همه قراردادهای خود را در قالب مناقصه برگزار می نماید و هر سازنده بین المللی که برنده گردد، به آن شرکت سفارش می دهند. بنابراین الزامی برای واردات و تامین همه تجهیزات از کشورهای اروپایی و ایتالیا نیست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هندی ها توانسته اند به وعده خود در این قرارداد عمل نمایند یا عملکرد آن ها را مثبت ارزیابی نمی کنید؟ گفت: هندی ها می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند اما باید پذیرفت که تحریم ها در این زمینه بی تاثیر نبود چرا که بعضی از تجهیزات را در مناقصه گذاشته بودند و شرکت ها برنده شده بودند اما برندگان یعنی سازندگان بین المللی خلف وعده کردند و به علت تحریم ها این تجهیزات را به اپراتور هندی ندادند اما ما خوشبین هستیم چرا که اراده ای در طرفین وجود دارد و امیدواریم این کار هرچه سریعتر به خاتمه برسد.

راستاد ادامه داد: بر اساس قرارداد امضا شده بین ایران و هند قرار بود آن ها در بازه زمانی معین این کار را انجام دهند که هم اکنون زمان شان به خاتمه رسیده اما بر اساس قرارداد B.O.T که وجود داشت، 10 سال زمان بهره برداری هندی ها است. البته همه تجهیزاتی که آن ها به بندر چابهار وارد کردند در این بندر می ماند و این 10 سال از زمانی که قرارداد فعال و سرمایه گذاری تکمیل گردد، شروع خواهد شد.

وی اعلام نمود: چنانچه هندی ها بتوانند هر چه سریعتر تجهیزات برای بندر چابهار را سفارش دهند، این انتظار را داریم حداکثر همه تجهیزات مورد احتیاج تا یک سال و نیم آینده تامین گردد. با این سرمایه گذاری ظرفیت هشت میلیون تومانی چابهار که به صورت زیرساختی وجود دارد، قابل بهره برداری خواهد شد چرا که در این صورت از تجهیزات تخصصی در چابهار استفاده شده و عملکرد و سرعت تخلیه و بارگیری در این بندر افزایش چشمگیری پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1827

به "تور هند ارزان: آخرین شرایط هندی ها برای سرمایه گذاری در چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: آخرین شرایط هندی ها برای سرمایه گذاری در چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید