5 ترفند اجاره خودرو در آفریقای جنوبی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، آفریقای جنوبی دارای مناظر شگفت آوری است که در نوع خود بی نظیر است. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید، خودرویی اجاره کنید و مناطق مختلف این کشور را با آن بگردید. با توجه به نرخ های رقابتی و مالی خودروهای اجاره ای، به ویژه اگر تعداد همراهان شما بیشتر از یک نفر باشد سفر با خودرو گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این شرایط استفاده از خودروی اجاره ای یک راه ایده آل و مالی برای گشت و گذار در این کشور به حساب می آید. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

5 ترفند اجاره خودرو در آفریقای جنوبی

اما فراموش نکنیم، قوانین و سیاست های پیچیده اجاره خودرو در آفریقای جنوبی ممکن است شما را کمی گیج کند. به همین منظور در ادامه 5 موردی را آنالیز خواهیم کرد که هنگام اجاره خودرو در آفریقای جنوبی باید به آن توجه داشته باشید.

1- محدودیت مسافتی در آفریقای جنوبی

بیشتر آژانس های اجاره خودرو در آفریقای جنوبی قانون محدودیت مسافتی برای خودروهای خود دارند. در حقیقت شما در هر روز بیشتر از حد معین شده نمی توانید از خودروی خود بهره ببرید و در صورت عبور از این حد نصاب، شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی خواهید شد. این محدودیت بین 100 تا 200 کیلومتر در روز است. البته آژانس هایی هم هستند که خودروهای خود را بدون در نظر دریافت این محدودیت به شما اجاره می دهند.

2- بیمه تایر و شیشه

یکی دیگر از نکاتی که می تواند برای شما بسیار مفید باشد گنجاندن بند بیمه درون قرارداد اجاره خودرو در این کشور است. باید در نظر داشته باشید که خودروهایی که به شما اجاره داده می شوند ممکن است مناسب جهت مورد نظرتان نباشند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما از این بند در قرارداد خود بهره ببرید و با پرداخت مبلغی کمتر از 3 دلار از ضررهای احتمالی سنگینی جلوگیری کنید.

3- سفر یک طرفه

در بیشتر موارد خرید بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت ارزان تر از خرید بلیت یک طرفه خواهد بود؛ اما در نهایت با در نظر دریافت قیمت سوخت، خوراک و هزینه اجاره خودرو و موارد این چنینی، در بیشتر مواقع برای مسافران بیشتر از یک نفر به صرفه تر است تا حداقل یک طرف از جهت را با خودروی اجاره ای سفر نمایند و برای جهت برگشت بلیت هواپیما تهیه نمایند.

4- به کشورهای همسایه سفر کنید

یکی دیگر از ویژگی های اجاره خودرو این است که می توانید به کشورهای همسایه نیز سفر کنید. کشورهای نامبیا، زیمباوه، موزامبیک و بوتساوا معمولا مقصد اصلی این سفرها هستند که البته باید توجه داشت اینگونه سفرها مسائل خاص خود را نیز به همراه دارد. خروج از کشور با خودروی اجاره ای مستلزم داشتن رضایتنامه از طرف آژانس اجاره دهنده خودرو است، که فقط تعداد معدودی از این آژانس ها چنین اجازه ای به شما خواهند داد. همچنین برای تردد بین این کشورها باید عوارض خروجی خودرو را نیز پرداخت کنید. در هنگام انتخاب خودرو باید در نظر داشته باشید که همه خودروها مناسب سفر در جاده های کشورهای همسایه آفریقای جنوبی نیستند. بنابراین اگر قصد انجام سفری پرماجرا را دارید پیشنهاد می کنیم خودرویی دو دیفرانسیل انتخاب کنید.

5- امنیت خودرو

در مورد امنیت خودرو، پیشنهاد می گردد که خودرویی انتخاب کنید که داخل آن به راحتی قابل مشاهده نباشد و یا آن را در محل پارکینگ های ایمن و یا مناطق تحت پوشش پارکبان پارک کنید. با توجه به شرایط منطقه و به منظور حفظ امنیت وسایل خود بهتر است هیچ گاه اشیا گران بهای خود را در کابین خودرو نگذارید. هنگام اجاره خودرو می توانید با پرداخت هزینه جداگانه صندوقهای ضد سرقت را به خودروی خود اضافه کنید. هرچند بهترین راه، نگهداری از وسایل گران بها در هتل محل اقامت خود است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 871

به "5 ترفند اجاره خودرو در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترفند اجاره خودرو در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید