کشف سرزمین آفتاب تابان: راهنمای گردشگری شهرهای برتر ژاپن

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ژاپن کشوری است که تضادهای زیبا را در خود جای داده است. کلانشهرهای درخشانی که اوج تکنولوژی را به رخ می‌کشند، در همسایگی معابد آرامش‌بخش و روستاهای سنتی با خانه‌های چوبی قرار دارند. سفر به ژاپن سفری به قلب فرهنگی غنی و تاریخی کهن است. اما با این همه جاذبه، کدام شهرها را باید در برنامه سفرتان بگنجانید؟ در این مقاله، راهنمای گردشگری جامع شهرهای برتر ژاپن را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا سفری به‌یادماندنی را رقم بزنید.

کشف سرزمین آفتاب تابان: راهنمای گردشگری شهرهای برتر ژاپن

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

توکیو: تلاقی سنت و مدرنیته

قطعا سفر به ژاپن بدون بازدید از توکیو، پایتخت پر جنب و جوش این کشور، کامل نخواهد بود. توکیو شهری است که هرگز برای خوابیدن ساخته نشده است. محله‌های شلوغ و سرزنده‌ای مانند شیبویا (Shibuya) و شینجکو (Shinjuku) با انبوه چراغ‌های نئون و فروشگاه‌های 24 ساعته، تصویری از دنیای مدرن و پیشرفته ژاپن را به شما نشان می‌دهند. اما در عین حال، معابد باشکوهی مانند معبد سن‌سوجی (Sensō-ji) و کاخ امپراتوری (Imperial Palace) یادآور سنت‌های دیرینه این کشور هستند.

کیوتو: پایتخت فرهنگی ژاپن

کیوتو، پایتخت سابق ژاپن، شهری است که روح سنت‌های این کشور در آن جریان دارد. معابد متعدد، باغ‌های زیبا و محله‌های گیشا (Geisha) تصویری جادویی از کیوتو را برایتان رقم خواهند زد. قدم زدن در خیابان‌های سنتی گیون (Gion) با دیدن گیشاهایی که لباس‌های رنگارنگ کیمونو بر تن دارند، تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. همچنین، بازدید از معبد کیومیزودرا (Kiyomizu-dera) با چشم‌انداز خیره‌کننده‌اش بر فراز شهر، لحظات آرامش‌بخشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

اوزاکا: پایتخت غذاهای لذیذ

اگر به دنبال شهری با غذاهای خیابانی لذیذ و فضایی پرشور و هیجان هستید، اوزاکا مقصد ایده‌آل شماست. محله دوتونبوری (Dotonbori) با رستوران‌های متعدد و تابلوهای نئون درخشان، قلب تپنده اوزاکا به شمار می‌رود. در این شهر می‌توانید انواع غذاهای خیابانی مانند تاکو焼き (Takoyaki) و اوکونومی‌یاکی (Okonomiyaki) را امتحان کنید و غرق در طعم‌های بی‌نظیر شوید. همچنین، بازدید از قلعه اوساکا (Osaka Castle) با معماری باشکوه آن، جلوه‌ای تاریخی به سفرتان خواهد بخشید.

هیروشیما: شهری برای صلح

هیروشیما شهری است که با تراژدی بمباران اتمی در سال 1945 شناخته می‌شود. اما این شهر نماد امید و صلح نیز هست. بازدید از پارک یادبود صلح هیروشیما (Hiroshima Peace Memorial Park) و موزه یادبود صلح هیروشیما (Hiroshima Peace Memorial Museum) تجربه‌ای تأمل‌برانگیز خواهد بود که اهمیت صلح جهانی را به شما یادآوری می‌کند. همچنین، معبد ایتسوکوشیما (Itsukushima Shrine) که دروازه شناور آن بر روی آب قرار دارد، یکی از جاذبه‌های تماشایی هیروشیما به شمار می‌رود.

کانازاوا: شهری هنری و تاریخی

کانازاوا شهری است که در آن هنر و تاریخ با هم پیوند خورده‌اند. محله گئن‌کا (Kenroku-en) با باغ‌های زیبا و خانه‌های سنتی، نمونه‌ای از معماری اصیل ژاپنی به شمار می‌رود. همچنین، موزه هنرهای معاصر قرن بیست و یکم (The 21st Century Museum of Contemporary Art) با آثار هنری مدرن و معماری منحصربه‌فرد، علاقه‌مندان به هنر را به وجد خواهد آورد. 

کانازاوا شهری بندری در ساحل دریای ژاپن است که با حفظ بافت سنتی خود، تجربه‌ای متفاوت را برای گردشگران رقم می‌زند. محله‌ی گِنکیو با خیابان‌های باریک و خانه‌های چوبی، شما را به دوره‌ی ادو (1603 تا 1868) می‌برد. همچنین، منطقه‌ی ناگاماچی با فروشگاه‌های صنایع دستی و کارگاه‌های هنرمندان، فرصتی برای آشنایی با هنرهای سنتی ژاپن مانند ورقه‌های طلا (Kintsugi) و سفالگری (Kutaniyaki) را فراهم می‌کند.

فوجی‌سوبو: شهری در دامنه کوه فوجی

فوجی‌سوبو (Fujisubaru) شهری است که به واسطه نزدیکی به کوه فوجی، مشهورترین کوه آتشفشانی ژاپن، شناخته می‌شود. تماشای طلوع یا غروب خورشید با پس‌زمینه کوه فوجی، تجربه‌ای بی‌نظیر است که هرگز فراموش نخواهید کرد. علاوه بر کوه فوجی، دریاچه‌های زیبای پنج‌گانه فوجی (Fuji Five Lakes) نیز در نزدیکی فوجی‌سوبو قرار دارند که با قایق‌سواری بر روی آن‌ها می‌توانید از مناظر خیره‌کننده لذت ببرید.

ناگانو: شهری برای ماجراجویان

ناگانو شهری است که برای دوست‌داران طبیعت و ماجراجویی مقصدی ایده‌آل به شمار می‌رود. این شهر میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 1998 بوده است و امکانات تفریحی زمستانی مانند اسکی و اسنوبرد را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همچنین، بازدید از معبد زئنکو-جی (Zenkō-ji) با قدمت طولانی و چشمه‌های آب گرم متعدد در ناگانو، تجربه‌ای آرامش‌بخش را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

هکوداته: شهری با منظره‌ای خیره‌کننده از اقیانوس

هکوداته شهری است که در جزیره هوکایدو قرار دارد و به واسطه داشتن منظره‌ای خیره‌کننده از اقیانوس و تنگه تسوگگارو (Tsugaru Strait) شهرت یافته است. تماشای شهر از بالای کوه هاکوداته (Mount Hakodate) در شب، با انبوه چراغ‌های درخشان، تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. همچنین، بازدید از بازار ماهی مورا (Moura Market) با انواع غذاهای دریایی تازه، می‌تواند طعم سفر به هوکایدو را برایتان کامل کند.

نیکو: شهری با طبیعت بکر

نیکو شهری است که با داشتن معابد و زیارتگاه‌های متعدد و طبیعت سرسبز، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و گردشگری مذهبی به شمار می‌رود. آبشار کیریو (Kegon Falls) با ارتفاع 100 متر، یکی از جاذبه‌های طبیعی تماشایی نیکو است. همچنین، بازدید از معبد توشوگو (Toshogu Shrine) با معماری باشکوه و تزئینات هنرمندانه، جلوه‌ای تاریخی به سفرتان خواهد بخشید.

okohama: بندری با تلفیقی از فرهنگ‌ها

یوکوهاما شهری بندری است که با داشتن جاذبه‌های متعدد، مقصدی جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود. محله چینی‌‍ها (Chinatown) با غذاهای متنوع چینی و فروشگاه‌های متعدد، تجربه‌ای فرهنگی منحصربه‌فرد را برایتان رقم خواهد زد. همچنین، برج اسکای (Sky Tower) با چشم‌انداز خیره‌کننده بر فراز شهر، لحظات به‌یادماندنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

هیمجی: شهری با قلعه‌ای باشکوه

هیمجی شهری است که به واسطه داشتن قلعه‌ای به همین نام، شهرت جهانی دارد. قلعه هیمجی (Himeji Castle) که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری قلعه‌های ژاپنی به شمار می‌رود. همچنین، باغ کوراکوئن (Koko-en) با طراحی منحصربه‌فرد و آرامش‌بخش، یکی دیگر از جاذبه‌های تماشایی هیمجی به شمار می‌رود.

کوبه: شهری با نورپردازی‌های خیره‌کننده

کوبه شهری است که به خاطر نورپردازی‌های خیره‌کننده‌اش در شب، به شهر نور نیز شهرت دارد. اسکله ハーバーランド (Harbourland) با انبوه چراغ‌های درخشان، جلوه‌ای رویایی به شهر می‌بخشد. همچنین، بازدید از باغ نیشینومیا (Nishinomiya Shrine) با قدمت طولانی و چشمه‌های آب گرم متعدد در کوبه، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برایتان به شمار می‌رود.

کیروشیما: جزیره‌ای آتشفشانی

کیروشیما جزیره‌ای آتشفشانی است که با داشتن طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی متعدد، مقصدی ایده‌آل برای دوست‌داران طبیعت‌گردی به شمار می‌رود. کوه آتشفشانی 桜島 (Sakurajima) که یکی از فعال‌ترین کوه‌های آتشفشانی ژاپن است، منظره‌ای تماشایی را برایتان رقم خواهد زد. همچنین، با رفتن به سواحل جزیره کیروشیما می‌توانید از شن‌های سیاه آتشفشانی و آب‌های گرم لذت ببرید.

نارا: شهری با گوزن‌های سیکا

نارا شهری است که با داشتن معبد تودای‌جی (Todai-ji) و گوزن‌های سیکای رام که در سطح شهر پرسه می‌زنند، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برایتان به ارمغان خواهد آورد. قدم زدن در میان این گوزن‌های مهربان و غذا دادن به آن‌ها، لحظات به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. همچنین، بازدید از پارک ملی نارا (Nara Park) با مناظر طبیعی زیبا، آرامش خاصی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ناها: شهری در جزیره اوکیناوا

ناها مرکز جزیره اوکیناوا است که با سواحل زیبا، آب‌های فیروزه‌ای و فرهنگ منحصر به فرد ریوکیو (Ryukyu) شناخته می‌شود. غواصی و اسنورکلینگ در آب‌های زلال اوکیناوا، تجربه‌ای به‌یادماندنی از دنیای زیر آب را برایتان به ارمغان خواهد آورد. همچنین، بازدید از قلعه شوری (Shuri Castle) که زمانی اقامتگاه پادشاهان ریوکیو بوده است، شما را با تاریخ این منطقه آشنا خواهد کرد.

کاناگاوا: شهری با سواحل زیبا

کاناگاوا استانی است که در جنوب توکیو قرار دارد و به واسطه داشتن سواحل زیبا و امکانات تفریحی آبی، شهرت یافته است. تفرج در سواحل انوشیما (Enoshima) وکاماکورا (Kamakura) با امواج خروشان و شن‌های طلایی، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای استراحت و تفریح باشد. همچنین، بازدید از معبد هاسه‌درا (Hasedera Temple) با مجسمه زیبای الهه‌ی کوانین (Kannon) که بر روی تپه‌ای مشرف به دریا قرار دارد، جلوه‌ای معنوی به سفرتان خواهد بخشید.

نتیجه‌گیری

ژاپن کشوری است که با جاذبه‌های فراوان و فرهنگ غنی خود، سفری به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. شهرهایی که در این مقاله معرفی شد، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این کشور هستند. با توجه به علایق و سلیقه خود، می‌توانید بهترین مسیر را برای سفر به ژاپن انتخاب کنید و از تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش بهره‌مند شوید.

انتشار: 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1403 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1068

به "کشف سرزمین آفتاب تابان: راهنمای گردشگری شهرهای برتر ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سرزمین آفتاب تابان: راهنمای گردشگری شهرهای برتر ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید