هشدار درباره واگذاری یک گذرگاه دریایی به القاعده در سواحل جنوب یمن

به گزارش وبلاگ مجله پریها، جانشین استاندار أبین در جنوب یمن می گوید که ائتلاف سعودی - آمریکایی به دنبال آن است که در سواحل این استان یک گذرگاه دریایی در اختیار القاعده قرار دهد.

هشدار درباره واگذاری یک گذرگاه دریایی به القاعده در سواحل جنوب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صالح الجنیدی جانشین استاندار أبین در یمن درباره طرح و نقشه جدید آمریکایی - سعودی مبنی بر اعطای یک گذرگاه دریایی در سواحل شهرستان أحور در این استان به عناصر القاعده و تسهیل ترانزیت آنها هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری 26 سپتامبر یمن، الجنیدی توضیح داد که در دو نوبت، نیروهای تروریستی و افراطی خارجی به سواحل ابین انتقال یافته اند که آخرین آن به دو روز پیش باز می گردد. ائتلاف سعودی - آمریکایی رسما به دنبال آن است که یک گذرگاه دریایی ایمن در سواحل أحور در اختیار تروریست های القاعده قرار دهد.

وی گفت که این این عناصر از سوریه به ابین انتقال یافته اند تا به صفوف مزدوران در یمن ملحق شوند. ده ها تروریست خارجی از سوی القاعده به مناطق مرزی واقع در استانهای أبین و البیضاء و به طور معین سنگرهای تروریست ها در الصومعه و ذی ناعم منتقل شده اند.

جانشین استاندار أبین، شبه نظامیان حزب الاصلاح حاضر در أحور را متهم کرد که طی چند هفته گذشته، بارها پهلوگیری و بارگیری کشتی های ناشناس را در سواحل این استان تسهیل نموده اند. اطلاعات و داده های موجود درباره سواحل أحور و مناطق تحت کنترل شبه نظامیان حزب الاصلاح شاهد تحرک عناصر گروه های تروریستی القاعده و داعش هستند.

الجنیدی در ادامه از طرح تسلیم این استان به سازمان های تروریستی در سایه شکست های نیروهای هوادار ائتلاف متجاوز آمریکایی و سعودی در جبهه های مختلف که مهمترین آنها جبهه مأرب است، هشدار داد و از ساکنان آزاده این استان خواست که تحرکات این سازمان های تروریستی را افشا نمایند و از احداث اردوگاه های نظامی جدید و مراکز جدید جذب و آموزش نیرو با بودجه و پوشش کشورهای متجاوز به یمن جلوگیری نمایند.

اواخر آوریل گذشته گزارش های رسانه ای متعددی در مورد اعزام تروریست های داعش از سوریه به یمن و استفاده ائتلاف سعودی از این تروریست ها و همکاری ترکیه با این طرح منتشر شد.

در یک تحول چشمگیر در پرونده جنگ یمن و دخالت اخیر ترکیه در این پرونده، منابع مطلع در استان أبین از ورود یک گروه از عناصر داعش که در سوریه جنگیده اند به این استان در جنوب یمن خبر دادند. به گفته این منابع، شخصی به نام ابوصفیه الأبینی از سرنموده های داعش در افغانستان و سوریه که اصالتا یمنی و از ساکنان استان أبین است در رأس یک گروه از تروریست های داعش وارد یکی از پایگاه های نظامی حزب الاصلاح در لودر شده است.

این منابع می گویند که الأبینی که اخیرا در ترکیه اقامت داشت، قرار است از لودر به منطقه الصومعه در استان البیضاء، منتقل گردد.داده های موجود حاکی از آن است که ترکیه در حمایت از افراد مسلح حزب الاصلاح یمن، این تروریست های فعال در سوریه را به یمن اعزام نموده است.

الجنیدی، پاییز گذشته نیزدرباره تحرکات مشکوک تروریست های القاعده در استان الابین هشدار داده و گفته بود که سعودی ها در تلاشند این استان را به صحنه درگیری میان گروه های وابسته به خود تبدیل نمایند تا در نتیجه آن صدها خانواده در حومه شهر زنجبار و در نزدیکی خطوط درگیری وادار به مهاجرت دسته جمعی شوند. ریاض با حمایت ازگروه های تکفیری و تحت پوشش قرار دادن آنها، رسما موجب شد تا تروریست های القاعده، اکنون به بخشی از گروه شبه نظامی حزب الاصلاح در شقره و منطقه مرکزی و العکد در شرق منطقه العین و وادی کاران در منطقه الحصن در شرق لودر تبدیل شوند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1641

به "هشدار درباره واگذاری یک گذرگاه دریایی به القاعده در سواحل جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره واگذاری یک گذرگاه دریایی به القاعده در سواحل جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید