نمایندگان انگلیس اقدامات اروپا برای بحران پناهجویان را تاسف بار خواندند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، نمایندگان مجلس انگلیس می گویند، واکنش اتحادیه اروپا به بحران مهاجرت با توجه به اقدامات کم و دیرهنگام این نهاد یک شکست بوده است.

نمایندگان انگلیس اقدامات اروپا برای بحران پناهجویان را تاسف بار خواندند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه العربیه، کیث وَز، رئیس کمیته امور داخلی مجلس اروپا در این باره گفت: اقدامات اروپا در رسیدگی به بحران پناهجویان تاسف آور است.

وز ادامه داد: شرایط بسیار ناخوشایند کمپ های مهاجرتی و مرزهای ثروتمندترین کشورهای دنیا در پی بروز این بحران شرم آور است.

موج پناهجویان خاورمیانه و آسیا که بسیاری از آن ها از جنگ های سوریه و عراق می گریزند اکنون به بزرگترین بحران مهاجرتی اروپا از زمان جنگ دنیای دوم تبدیل شده است.

سازمان دنیای مهاجرت روز گذشته (سه شنبه) اعلام نمود، بیش از 257 هزار مهاجر و پناهجو طی امسال به وسیله دریا وارد اروپا شده اند در حالی که دست کم 3000 تن در این سفر دریایی جان خود را از دست داده اند.

کمیته امور داخلی مجلس اروپا پس از یک سال تحقیق درباره این بحران می گوید، شکست کشورهای عضو حوزه شینگن این مشکل را به ویژه با شکست در دستیابی به توافقی درباره کنترل مرزهای خارجی خود این مشکل را ایجاد نموده است.

در بیانیه این کمیته آمده است: توافق مارس 2016 اتحادیه اروپا با ترکیه به منظور بازگرداندن مهاجران اولین گام در ارائه واکنشی معنادار به این بحران بود اما این اقدام بسیار دیر عملی شد و به خودی خود به دلایل متعددی محل مناقشه است.

قانونگذاران انگلیسی می گویند، کارهای بسیاری است که در قبال کشورهایی چون ایتالیا، یونان و ترکیه که بیش از سایرین از این بحران آسیب دیده اند، انجام نشده است.

وز همچنین خاطرنشان نموده است استقرار نیروهای دریایی در مدیترانه به هیچ وجه نتوانسته بازدارنده موج مهاجران یا نابودی گروه های قاچاق انسان باشد.

وی در این باره ادامه داد: واکنش اتحادیه اروپا در قبال قاچاقچیان انسان که در حال سوءاستفاده از این بحران هستند بسیار ضعیف بوده است.

در گزارش این کمیته همچنین به شرایط پناهجویان در انگلیس اشاره و عنوان شده است، آمارهای اخیر نشان می دهند بریتانیا نیز نخواهد توانست هدف خود را در اسکان 20 هزار پناهجوی سوری تا سال 2020 محقق کند.

در این گزارش همچنین تاکید شده است، دستیابی به توافقی با دولت فرانسه برای استقرار بازرسی های مرزی در بنادر این کشور در کانال با انگلیس باید از اولویت های لندن باشد.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس درباره اولویت های دولت این کشور در قبال این مساله اعلام نموده است: اولویت ما ارائه یاری های بشردوستانه به کسانی است که بیشترین احتیاج را به آن دارند در حالی که به خوبی می توانیم از پس امنیت مرزهای خود برآییم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 488

به "نمایندگان انگلیس اقدامات اروپا برای بحران پناهجویان را تاسف بار خواندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان انگلیس اقدامات اروپا برای بحران پناهجویان را تاسف بار خواندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید