میزبانی ایران در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 نهایی شد

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، بازرسان فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در نشستی با راهنمایان گردشگری ایران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی که یکشنبه ششم دی ماه در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید، نظر خود را درباره میزبانی ایران برای کنوانسیون راهنمایان گردشگری سال 2017 اعلام کردند.

میزبانی ایران در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 نهایی شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا بهار 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

روبی روی و ایوانا کروچیا بازرسان فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری هستند که پس از پیشنهاد ایران برای میزبانی این کنوانسیون به ایران آمدند تا شرایط کشور را برای میزبانی از مهمانان را آنالیز نمایند آنها سه هتل آزادی، اسپیناس پالاس و هتل هما در تهران را جزو هتلهای مناسب برای میزبانی برنامه اصلی کنوانسیون انتخاب کردند.

در این برنامه که اعضای جامعه راهنمایان گردشگری نیز حضور داشتند، روبی روی نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: مهم فقط این نیست که هدایت گردشگران حرفه ماست بلکه ما دیپلمات های فرهنگی در جهان هستیم. علت اصلی اینکه کانون سراسری راهنمایان تور توانست در کشور پراگ برنده این میزبانی گردد این است که توانستند خودشان را در ایران و پراگ به خوبی نشان دهند.

نبود پارکینگ برای اتوبوس توریستی و فقدان راستا دسترسی به پلکان اضطراری هتل ها

وی اضافه کرد: البته بعضی مسائل و نارسایی هایی در ایران وجود دارد که این کانون نیز با آن روبرو است و از عهده آنها خارج است. مانند صدور ویزا که گردشگران خارجی برای آن مسائلی دارند و زمانی که می خواهند ویزا بگیرند با مشکل سوئیفت بانکی روبرو می شوند.

این کارشناس در ادامه گفت: مشکل دیگر در زیربناهاست. قسمت پشتی هتل ها که جای پلکان اضطراری است راستاهای دستیابی مهمانان هتل به آن نامشخص است در صورتی که وجود نقشه های دسترسی ساکنان هتل به پلکان اضطراری مهم است. در اماکن گردشگری مختلف فقدان سرویس های بهداشتی و توالت های فرنگی چشمگیر بوده است. مشکل دیگر فقدان پارکینگ برای اتوبوس های گردشگری در موزه ها و اماکن توریستی است. اینها مواردی هستند که به آسانی قابل مشاهده بودند و ضرورت دارد که برطرف شوند. البته نه فقط فدراسیون راهنمایان انتظار دارد که این تغییرات ایجاد گردد بلکه همه گردشگران و مردم می خواهند چنین مسائلی نباشد.

روبی روی، موضوع مورد بحث دیگر را در حوزه آموزش راهنمایان بیان کرد و گفت: مشاهده نموده ام که کانون راهنمایان نهایت کوشش خود را در این زمینه نموده و در سراسر ایران انجمن های راهنمای استان ها هم این همت را به خرج داده و همگی دست اندرکار این مهم شده اند. در استان های مختلف مانند تبریز، اصفهان و یزد می بایست روز به روز آموزش راهنمایان بیشتر گردد.

وی اضافه کرد: بعد از مطالعات دقیق درباره هتل ها سه هتل برای میزبانی انتخاب و به کانون معرفی گردید. با این وجود با توجه به مسائلی که وجود داشت و کارهای خوبی که صورت گرفته از همه حامیانی که قول حمایت داده اند می خواهم که به قولشان عمل نموده و بگویم اکنون زمانش فرا رسیده است. با آنالیز های دقیقی که شد ما فقط یک میزبان و مجری اجرای این برنامه در ایران را می شناسیم و آن کانون راهنمایان گردشگری کل کشور است.

این کارشناس ادامه داد: راهنمایان خارجی می توانند از این به بعد از سایت ها و موزه های ایران به صورت رایگان بازدید نموده و راهنمایان ایران نیز می توانند از سایت ها و موزه های دیدنی جهان به صورت رایگان استفاده نمایند. بنابراین همین جا اعلام می کنم که ایران افتخار بزرگ میزبانی کنوانسیون راهنمایان گردشگری در سال 2017 را از نظر ما کسب نموده است.

این صحبت روبی روی همراه با تشویق حضار روبرو شد و راهنمایان گردشگری و مجریان برگزاری این برنامه با شنیدن این سخن اشک شوق ریختند.

حساسیت بعضی کشورها روی نام ایران

در این برنامه همچنین، محسن حاجی سعید از اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران و یکی از برگزار نمایندگان کنوانسیون راهنمایان 2017 گزارشی از برنامه های ایران درباره این کنوانسیون ارائه داد و گفت: برای انتخاب شعار این کنوانسیون از صاحب نظران خواستیم تا نظراتشان را به ما اعلام نمایند. نظر نایب رئیس فعلی فدراسیون به ما این بود که با توجه به حساسیت کشورها روی نام ایران بهتر است با کلمات بازی کنیم. در نهایت شعار ایران مردمانی مهربان با آغوشی باز فرهنگی کهن و پررمز و راز انتخاب شد.

وی اضافه کرد: برای شکل گیری لوگو نیز از نقش پنجره ایرانی و نقش کاشی استفاده کردیم.

حاجی سعید با بیان اینکه سنگاپور و دانمارک رقبای ایران برای برگزاری کنوانسیون 2017 بودند گفت: برای برگزاری این برنامه 367 راهنمای داوطلب که به زبان های مختلف تسلط دارند همراه ما هستند. از این تعداد 253 راهنمای فرهنگی، 64 راهنمای اکوتوریسم و طبیعت گردی و 15 راهنمای محلی هستند.

وی اضافه کرد: کمپین درددل و کمپین یک میلیون چراغ سبز از جمله برنامه هایی بود که از مدت ها قبل راه افتاده است. همچنین قصد داریم تا کتاب های تاریخ سفر در ایران مهمان نوازی و رکودهای گردشگری ایران را منتشر و معرفی کنیم.

در ادامه این برنامه آرش نورآقایی مسئول برگزاری این کنوانسیون در ایران با بیان اینکه 393 روز دیگر تا آغاز کنوانسیون باقی مانده است گفت: یک خانواده 4 نفره خارجی که میخواهد 10 سال دور جهان سفر نمایند وقتی به ایران آمدند لوگوی کنوانسیون ایران را به خودروی خود چسباندند و قول دادند تا سرانجام برگزاری این کنوانسیون در ایران تبلیغ نماینده این برنامه در کشورهای دیگر باشند. افراد دیگری نیز مانند موتورسواران جهانگرد برای یاری به ما و تبلیغ این کنوانسیون در جهان یاری کردند. همچنین فرشی نیز توسط توریست ها و راهنمایان گردشگری در پاسارگاد بافته می گردد و آن را به فدراسیون جهانی راهنمایان ارسال خواهیم کرد.

با مسائل ناآشنا نیستیم

پس از آن مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور گفت: مسائل و تنگناهای گردشگری ایران برای ما ناشناخته نیست. ما در کوششیم با استفاده از نیروی جوان و استعداد آنها مسائل را حل کنیم. به رغم وجود مسائل خوشبختانه شاهد رشد گردشگری خارجی ایران هستیم و این نشان می دهد در ماهیت و ذات گردشگری عناصری نهفته که علاوه بر عناصر مادی مشخص نماینده هستند مانند مهمان نوازی و آنچه در فرهنگ، ذات، اخلاق و تمدن ایرانی نهفته است.

وی اضافه کرد: سال 2016 سال با اهمیتی برای گردشگری ایران است و کانون ها و موسسات مختلفی سال 2016 را سال ایران نامیدند البته این رویکرد جهانی مسئولیت های سنگینی برای ما ایجاد می نماید.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده سازمان میراث فرهنگی در این برنامه قول می دهم که در کنار هم برای برگزاری مطلوب این برنامه کوشش کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 789

به "میزبانی ایران در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی ایران در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید