مبارزه با ملخ مراکشی ادامه دارد ، دام ها از مراتع خارج شوند

به گزارش وبلاگ مجله پریها، فرماندار سمیرم گفت: مبارزه با ملخ مراکشی که مراتع شهرستان را مورد هجوم قرار داده اند ادامه دارد و از فردا سم پاشی به شکل گسترده تر انجام می گردد.

مبارزه با ملخ مراکشی ادامه دارد ، دام ها از مراتع خارج شوند

اصغر راهنمایی در گفت وگو با ایسنا درباره هجوم آفت ملخ به شهرستان سمیرم، اظهار کرد: روز گذشته جهاد کشاورزی شهرستان گفت که مراتع جنوب سمیرم مورد هجوم ملخ مراکشی در حجم بالا قرار گرفته است که بلافاصله مبارزه با این آفت شروع و سم پاشی انجام شد.تمام کوشش اداره جهاد کشاورزی سمیرم این است که این ملخ ها وارد مزارع نشوند.

وی اضافه نمود:با همکاری چند اداره مرتبط و یاری استان سَم مورد احتیاج تهیه و از دیروز مبارزه با این آفت شروع شد. چون هجوم ملخ ها وسیع است از امکانات استانی نیز استفاده می گردد و مبارزه با جدیت بیشتری در حال اجرا است.

فرماندار سمیرم توضیح داد:انتظار داریم استان چهارمحال و بختیاری هم به میدان بیاید چراکه ملخ های مراکشی از مراتع استان چهارمحال وارد مراتع سمیرم شدند.

راهنمایی با بیان اینکه هنوز هجوم ملخ ها مهار نشده است، گفت:اوج مبارزه با این آفت از فردا سه شنبه شروع می گردد که امیدواریم مانع از ورود ملخ ها به مزارع شویم هرچند که به مراتع هم آسیب زده می گردد. هجوم ملخ به مزارع ، کِشت های دیم و گندم و جو را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه نمود: از دیروز به زنبورداران و دامداران گفتیم که کلونی ها و دام های خود را از مزارع خارج نمایند تا از سم پاشی در امان باشند که این مهم رقم خورد.

فرماندار سمیرم اعلام کرد: طبق برآوردها در هر متر مربع 50 ملخ مراکشی وجود دارد که البته نمی توان اندازه دقیق ملخ ها را تعیین کرد.امور عشایر و منابع طبیعی هم به میدان آمدند و از فردا سم پاشی به طور گسترده تر انجام می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 2262

به "مبارزه با ملخ مراکشی ادامه دارد ، دام ها از مراتع خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با ملخ مراکشی ادامه دارد ، دام ها از مراتع خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید