فارس نگین گردشگری ایران زمین

به گزارش وبلاگ مجله پریها، استان پهناور فارس مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین و منشأ بروز و ظهور تمدن کهنی است که در جهان آن روز پایه های علم و فرهنگ ادب و هنر جهان را در دامان خود پروراند.

فارس نگین گردشگری ایران زمین

میراث آریا: وجود مطهر سومین حرم اهل بیت (ع) شاه چراغ در شیراز و صدها اثر فرهنگی تاریخی که 11 اثر آن همچون مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، پاسارگاد، مجموعه باغ های ایرانی ارم و پاسارگاد و منظر ساسانی فارس به ثبت جهانی رسیده اند و وجود شاعران نامی ایران زمین سعدی شیرازی و خواجه حافظ شیرازی، این دیار را به مقصد برتر توریستی تبدیل کرده است.

وجود 2 شهر جهانی صنایع دستی شیراز و منبت آباده و شهر ملی دست بافته های داری فیروزآباد و داشتن آداب ورسوم گوناگون و گویش های مختلف فرصت های بی بدیلی را به استان فارس داده است.

از مهرماه سال گذشته تا به امروز با اضافه شدن 48 فقره به تأسیسات توریستی استان فارس تعداد آن به 991 فقره افزایش یافته است.

و همچنین طی این مدت 401 تخت هم اضافه شده که تعداد آن به 22082 تخت موجود اضافه شده است که برای 191 نفر هم اشتغال زایی فراهم شده است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و خسارت هایی که به بخش توریستی واردشده است طی مدت یک سال 379 واحد از تأسیسات توریستی استان فارس تسهیلات ناشی از بیماری کرونا را به مبلغ دویست و دوازده هزار و 162 میلیون ریال دریافت کرده اند.

در طی مدت این یک سال بیش از 500 هزار نفر توریست داخلی و بیش از 8 هزار نفر توریستی خارجی از اماکن توریستی فارس بازدید کرده اند که 19/4 درصد رشد در بازدید را نسبت به مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

17 واحد از واحدهای توریستی استان فارس امسال گواهی نامه استانداردسازی را دریافت کرده اند.

همچنین 1998 فقره بازدید از تأسیسات و مؤسسات توریستی استان به انجام رسیده است.

در حوزه سرمایه گذاری از مهرماه سال 1399 تا به امروز 159 موافقت اصولی با حجم سرمایه گذاری بیش از 20 هزار میلیارد ریال برای مجتمع توریستی عمومی، مرکز سرگرمیی و سرگرمی، اردوگاه توریستی، اقامتگاه بوم گردی، اقامتگاه سنتی، تفرجگاه، سفره خانه سنتی، محیط و پارک توریستی روستایی عشایری، محوطه های توریستی، مهمان پذیر، هتل و هتل آپارتمان صادرشده است که تعداد 3018 نفر اشتغال پیش بینی شده این پروژه ها خواهد بود.

تعداد مجوزهای صادرشده در بخش توریستی 23 فقره است که حجم سرمایه گذاری برای این پروژه ها بیش از 1600 میلیارد ریال برآورد شده است و تعداد 353 نفر اشتغال پیش بینی شده برای این پروژه ها خواهد بود.

در بخش پروژه های زیرساخت های توریستی استان فارس 24 فقره پروژه استانی با حجم سرمایه گذاری بیش از 44 میلیارد ریال و 19 فقره پروژه ملی با حجم سرمایه گذاری 51 میلیارد ریال وجود دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1819

به "فارس نگین گردشگری ایران زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس نگین گردشگری ایران زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید