سفر به عجایب اتیوپی ، دالول؛ بیابانی آتش فشانی با بزرگترین حفره های آب گرم جهان

به گزارش وبلاگ مجله پریها، ماگماهای به وجود آمده زمین های اطراف این بیابان به نقطه ای عجیب و غریب تبدیل کرده و همگی یک آتش فشان مذاب و فعال هستند که در اثر یک فوران بزرگ تر در سال 1926 بوجود آمده اند و منظره ای منحصر به فرد را خلق کردند. مواد مذابی که از چشمه های آب گرم بیرون آمده و روی زمین شکاف ایجاد کرده، رنگی کمانی ایجاد کرده که در عین زیبایی، ترسناک است.

سفر به عجایب اتیوپی ، دالول؛ بیابانی آتش فشانی با بزرگترین حفره های آب گرم جهان

بیابان یا آتش فشان دالول یکی از کم ارتفاع ترین دهانه های آتش فشانی دنیاست که به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی به هیچ وجه محلی برای سکونت نیست و برای لحظه ای حضور در این بیابان باید تمهیدات لازم ایمنی را بسنجید.

سفر ما به بیابان اتیوپی به اینجا ختم نمی شود، چراکه یکی از دلایل عجیب و ترسناک بودن بیابان داناکیل فرورفتگی هایی است که رسوبات مواد مذاب مانند نمک، فلزات و ... پرکرده است. امروزه شهرهای اطراف بیابان داناکیل کاملا متروک شده و تنها بازرگانان نمک به این منطقه رفت و آمد دارند و این مواد را به ارتفاعات اتیوپی و سودان منتقل می کنند.

اتیوپی

گفتنی است که در این منطقه هیچ هتلی برای سکونت مسافران و توریست های توریستی وجود ندارد و باید آب و غذای کافی همراه خود داشته باشید تا زنده بمانید.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 968

به "سفر به عجایب اتیوپی ، دالول؛ بیابانی آتش فشانی با بزرگترین حفره های آب گرم جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به عجایب اتیوپی ، دالول؛ بیابانی آتش فشانی با بزرگترین حفره های آب گرم جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید