توسعه گردشگری به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه یاری می نماید، آینده گردشگری خراسان شمالی را روشن می بینم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروز بسیاری بر این باور رسیده اند که برای رسیدن به توسعه باید به نقش تاثیرگذار گردشگری توجه نمایند گفت: با وجود مشکلاتی که گریبانگیر حوزه های مختلف کشور شده است، اما گردشگری حوزه ای است که هنوز نشاط خود را دارد.

توسعه گردشگری به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه یاری می نماید، آینده گردشگری خراسان شمالی را روشن می بینم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، ولی تیموری در نشست صمیمی با فعالان حوزه گردشگری این استان که در بجنورد برگزار گردید، اظهار کرد: کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت می نمایند باید بپذیرند که این شغل خدماتی، امروز یک علم و حرفه بوده و احتیاجمند دانش و مهارت است.

تیموری با اشاره به اهمیت گردشگری مبتنی بر جوامع محلی گفت: اگر می خواهیم در حوزه گردشگری به درآمد پایدار دست پیدا کنیم باید مشارکت، آموزش و ظرفیت سازی در جوامع محلی اتفاق بیفتد.

تیموری اضافه نمود: خراسان شمالی در امر گردشگری فضای بسیاری برای توسعه دارد که در حال حاضر عدم معرفی، بزرگ ترین چالش این استان است که باید هر کدام در حوزه خود معرفی شویم و آموزش ببینیم.

او از ابلاغ دستورالعمل ایجاد مراکز اطلاعات گردشگران در آینده ای نزدیک اطلاع داد و اضافه نمود: طبق برآوردهای اجرا شده، 13 هزار و 600 مرکز اطلاع رسانی گردشگری در داخل کشور احتیاج است که در صورت ابلاغ این دستورالعمل، مشکل محدودیت فضا برطرف خواهد شد و در مکان های مورد احتیاج این مراکز را می توان ایجاد کرد.

او با اشاره به دیدار خود با استاندار خراسان شمالی و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی، مطرح کرد: نگاه های مثبتی به حوزه گردشگری وجود دارد که باید این اتفاق را به فال نیک بگیریم تا با همراهی، حمایت و بالا بردن ظرفیت ها، به یک عزم ملی در حوزه گردشگری برسیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با تأکید بر فرابخشی بودن حوزه گردشگری توضیح داد: 27 دستگاه، ارگان و نهاد در موضوع گردشگری نقش دارند که اگر هر یک کوچکترین کوتاهی در وظایف کاری خود انجام دهند، نقدها به سمت حوزه گردشگری است.

او از فعالان حوزه گردشگری و کسانی که مرتبط با این حوزه فعالیت می نمایند خواست تا به سمت بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک حرکت نمایند، چرا که در غیر اینصورت در عصر فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال از گردونه رقابت حذف خواهند شد.

تیموری همچنین خطاب به فعالان دفاتر خدمات مسافرتی خراسان شمالی اظهار کرد: با کار تخصصی و تهیه بسته های سفر مربوط به استان که از ویژگی های کیفیت، رقابت پذیری و قابلیت اجرایی برخوردار باشد در جهت رونق کار خود و توسعه گردشگری استان فعالیت کنید و ما در این زمینه حمایت های لازم را خواهیم داشت.

تیموری با ابراز خرسندی از فراهم آوردن فضایی برای برگزاری این نشست صمیمانه در بجنورد، گفت: با توجه به تجربه ای که از دیگر استان ها دارم، اما در خراسان شمالی مسئولان امر دلسوزانه دنبال کار هستند، چرا که این فضای تبادل نظر را برای فعالان بخش گردشگری فراهم کردند تا دغدغه ها و مسائل خود را بیان نمایند که این مهم یک ظرفیت بزرگ است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مطرح کرد: گردشگری خراسان شمالی را با نشاط و آینده روشنی را در این حوزه برای استان میبینم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه از هر فرصت، ایده و طرحی به منظور معرفی استان استقبال و حمایت می کنیم، گفت: یاری به توسعه گردشگری، یاری به توسعه استان است که این مهم در اولویت برنامه های ما است.

حبیب یزدان پناه اضافه نمود: درصد بسیار بالایی از گردشگران به علت عدم آشنایی با جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی، اغلب اقامتی چند ساعته در استان دارند که باید کاری کنیم هر گردشگر عبوری حتما توقفی در استان داشته باشد.

او اظهار کرد: برگزاری کارگاه های چهره به چهره با افراد توانمند و شاخص حوزه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و نیز دعوت از اینفلوئنسرهای فضای مجازی به منظور معرفی هرچه بیشتر استان خراسان شمالی در برنامه های ما قرار گرفته است.

این نشست صمیمی با موضوع اصلی بیان دغدغه ها و مسائل مربوط به حوزه گردشگری از زبان فعالان این حوزه برگزار گردید و در انتها معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخشی از این دغدغه ها پاسخ گفت و نسبت به پیگیری و حل بخشی دیگر از مسائل مطرح شده قول مساعد داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 243

به "توسعه گردشگری به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه یاری می نماید، آینده گردشگری خراسان شمالی را روشن می بینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه یاری می نماید، آینده گردشگری خراسان شمالی را روشن می بینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید