مشخص تکلیف درصد جانبازی بازماندگان واقعه سردشت

به گزارش وبلاگ مجله پریها، خبرگزاری خبرنگاران- معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید درباره جانبازان شیمیایی و به ویژه جانبازان شیمیایی سردشت، از مشخص تکلیف درصد جانبازی بازماندگان واقعه سردشت اطلاع داد.

مشخص تکلیف درصد جانبازی بازماندگان واقعه سردشت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای عبدالرضا عباسپور گفت: تا به امروز 14 نشست کمیسیون احراز جانبازی در شهر سردشت برگزار کردیم و تمام کسانی که متقاضی شرکت در کمیسیون هستند و فرمانداری منطقه تأیید می نماید که در زمان حادثه در آن منطقه حضور داشتند، تخصصی ویزیت و معین درصد می شوند.

وی ادامه داد: هفته گذشته 320 نفر از این عزیزان ویزیت شدند و طی دو ماه آینده هم حدود 600 نفر دیگر از این عزیزان مجدد ویزیت خواهند شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره جانبازان شیمیایی مدافعان حرم هم گفت: حساسیت ما درخصوص جانبازان شیمیایی، به ویژه مدافعان حرم بسیار بالا است و سعی می کنیم حقی از کسی ضایع نگردد، لذا آن هایی که در کمیسیون بنیاد معین درصد نشدند، در کمیسیون مشترک معین تکلیف می شوند.

عباسپور بعلاوه درباره حق پرستاری همسران جانبازان گفت: حق پرستاری در قانون تعریف شده است. معمولا پرستاران، همسران معزز جانبازان هستند که پرستاری از جانباز را برعهده دارند، اما، چون ممکن است پرستار از اعضای خانواده یا فامیل درجه یک جانباز باشد یا اینکه از بیرون پرستار گرفته باشد، طبق قانون حق پرستاری به جانباز اختصاص داده می گردد و خود جانباز معین می نماید آن را چگونه و به چه کسی پرداخت کند.

عباسپور در بحث درمان جامعه هدف بنیاد هم با اشاره به اینکه روزانه 60 هزار مراجعه به مراکز درمانی داریم، اضافه نمود: هیچ دستگاهی نمی تواند ادعا کند 100 درصد خدمت ارائه می دهد که بنیاد هم از این قاعده مستثنی نیست و با اینکه سعی می کنیم خدمات را بدون کم و کاست ارائه دهیم، اما ممکن است مشکلاتی هم داشته باشیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 9 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه داریم که اگر ایثارگران به این مراکز مراجعه نمایند، لازم نیست هزینه ای پرداخت نمایند. امروز 85 درصد از مراجعات ما به مراکز درمانی بر اساس قرارداد است، در صورتی که در بیمه های تکمیلی دیگر این عدد 60 درصد است؛ اما ما سعی کردیم مراکز را توسعه دهیم تا ایثارگران ما با کمترین مشکل روبه رو باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 1812

به "مشخص تکلیف درصد جانبازی بازماندگان واقعه سردشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف درصد جانبازی بازماندگان واقعه سردشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید