چرا باید با تور مالزی سفر کنیم

به گزارش وبلاگ مجله پریها، مالزی در میان کشورهای شرق آسیا برای سفرهای خانوادگی مناسبتر است و فرهنگ اسلامی در این کشور منجر به شباهت فرهنگی با ما شده و این باعث میشود در سفرهایمان به این کشور احساس راحتی بیشتری با مردم داشته باشیم، مردم مالزی بسیار مهمان نواز هستند و در ادامه قصد داریم دلایل بیشتری را برای سفر با تور مالزی برایتان مطرح کنیم تا اگر کمی هم تردید دارید رفع شود.

چرا باید با تور مالزی سفر کنیم

اگر بخواهیم به یکی از کشورهای آسیایی سفر کنیم، سفر به تور مالزی بهترین گزینه است. کشوری که به همه صرف نظر از فرهنگ و پیشینه گذشته شان خوشامد می گوید، کشوری که نه تنها یکی از خونگرم ترین مردمان دنیا را دارد بلکه میزبان جاذبه های زیادی هم هست.

مالزی خانه بهترین آسمانخراش هاست

در اینجا قصد داریم تا بلندترین پل آسمانی جهان، قدیمی ترین جنگل های بارانی دنیا و تعدادی از زیباترین غارهای جهان و منحصر بفردترین جزیره ها را ببینیم.

کجای دیگر دنیا ممکن است به اندازه کوالالامپور در مالزی شگفت انگیز باشد؟ کوالالامپور واقعا دیدنی است و هیچ چیزی نیست که نتوانید در این شهر چند فرهنگی پیدا کنید. از ترن هوایی در مراکز خرید گرفته تا میمون های تنبلی که روی شاخه های درختان از یک طرف به طرف دیگر می جهند. اما قطعا یکی از جذابیت هایی که در سفر به مالزی نباید از دست بدهید، برج های دوقلوی پتروناس است. برج های دوقلوی پتروناس زمانی بلندترین آسمانخراش های جهان بودند، دو برجی که کاملا شبیه به هم هستند و به وسیله یک پل آسمانی به هم وصل شده اند. این پل به روی عموم باز است و همه می توانند در ساعت های خاصی به بالای آن بروند و چشم اندازی فوق العاده از شهر داشته باشند.

مالزی بهشت غذایی است

خیلی از مواقع در مورد غذا یک تصور وجود دارد آن هم این است که غذایی که واقعا خوب و با کیفیت باشد گران است و اگر غذایی ارزان باشد به آن معناست که خیلی خوب نیست. اما در تور مالزی اصلا این طور نیست، در این کشور با پول بسیار کم می توانید غذاهای بی نهایت خوش طعمی میل کنید، طعم غذاهای خیابانی در این کشور بی نظیر است و می توانید انواع و اقسام غذاها را با هزینه خیلی کم میل کنید، در مالزی، پنانگ شهر بهشتی غذاهای خیابانی است.

مالزی میراث های جهای یونسکو را در دل خود دارد

مالاکا نام یکی از مناطق گردشگری مالزی است که زمانی مستعمره هلندی ها، فرانسوی ها و بریتانیایی ها بوده است اما امروزه یک جای کوچک رنگارنگ است که از سال 2003 هم جز میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

مالزی خانه فرهنگ هاست

یکی دیگر از جنبه هایی که سفر به مالزی را بسیار دوست داشتنی می کند این است که در هنگام سفر می بینید که چندین فرهنگ مختلف با عقاید مختلف در کنار هم در آرامش زندگی می کنند، همه به هم احترام می گذارند. در گوشه ای مردم کریسمس را جشن می گیرند در حالی که در گوشه دیگر ممکن است بعضی ها در حال آماده کردن خود برای سال نوی چینی باشند. دیدن این همه تنوع فرهنگی در کنار هم آن هم بدون داشتن هیچ مشکلی واقعا چیزی است که در کمتر جایی از جهان می توان دید. به مالزی، خانه فرهنگ ها سفر کنید…

مالزی خانه سواحل فوق العاده است

اگر چه ممکن است که مالزی به واسطه ساحلش شناخته شده نباشد اما واقعیت این است که در این کشور چند تا از حیرت آورترین سواحل دنیا وجود دارد. آب های کریستالی شفاف در کنار سواحل بسیار تمیز و وسیع، مثلا کجای دنیا می توانید جایی مثل جزیره لنکاوی پیدا کنید؟ لنکاوی در شمال مالزی قرار گرفته است و به آن لقب جواهر کداح را داده اند.

مالزی کوه مشهور کینابالو را در خود دارد

پارک میلی کینابالو یکی از چند عجایب طبیعی مالزی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار دارد و هر ساله هزاران توریست را به خود جذب می کند. این کوه 4905 متر ارتفاع دارد و مسیر دسترسی به نسبت راحتی دارد. هم کوه و هم محیط زیستی که در اطراف آن وجود دارد یکی از مهم ترین مناطق بیولوژیکی جهان است که در آن 6000 گونه مختلف گیاهی، 326 گونه مختلف پرنده و همچنین بیش از 100 نوع پستاندار زیست می کند. این منطقه از مالزی یکی از بایدهای دیدنی در سفر به مالزی است.

مالزی و قدیمی ترین جنگل های بارانی استوایی جهان

به احتمال زیاد تا حالا راضی شده اید که سفر به مالزی شما را با چه حجم عظیمی از جذابیت های مختلف روبرو می کند… اما برای این که حتی از این هم بیشتر حیرت زده شوید، باید بدانید که مالزی قدیمی ترین جنگل های بارانی استوایی جهان را دارد که گفته می شود قدمت آن به 130 میلیون سال پیش می رسد و در این جنگل هم حیوانات بسیار کمیابی زندگی می کنند. این جنگل ها همچنین میزبان ببر مالایی مشهور و گونه های زیادی از میمون ها، فیل ها و همچنین نوع بسیار خاصی از کرگدن ها به نام کرگدن سوماترایی است. جدای از همه این ها، مالزی یکی از معدود کشورهایی در دنیاست که می توانید در آن کرگدن ببینید، همانطور که می دانید نسل این حیوانات دوست داشتنی به شدت در خطر انقراض است. به طوری که کلا 200 عدد از این حیوان ها در دنیا باقی مانده است.

مالزی ارتفاعات کامرون دارد

مالزی یکی از دیدنی ترین چشم اندازهای دنیا یعنی ارتفاعات کامرون را دارد… البته منظور ما کشور کامرون نیست! کمرون هایلند (Cameron Highland) یا همان ارتفاعات کامرون یکی از دیدنی ترین مناطق کشور مالزی است که هیچ گردشگری نباید در سفر به مالزی نادیده بگیرد. این منطقه به خاطر مزرعه های چایی و حیات وحش بی نظیری که دارد شناخته شده است و یکی از معدود جاهایی در مالزی است که در آن رنج بسیار وسیعی از گیاهان محلی وجود دارد.

مالزی بزرگ ترین غار تالاری جهان را دارد

پارک ملی گونونگ مولو در ساراواک قرار دارد این مکان هم جزیی از میراث های جهانی یونسکو است. جالب است بدانید که غار تالار ساراواک، بزرگ ترین غار تالاری شناخته شده در جهان است! این غار 700 متر طول، 400 متر عرض و 70 متر ارتفاع دارد! با این اندازه غول آسا، احتمالا تعجب می کنید اگر بدانید که تا سال 1981 کشف نشده بوده است!

انتشار: 18 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 80

به "چرا باید با تور مالزی سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید با تور مالزی سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید