انتشار دو مجموعه شعر از بهار الماسی

به گزارش وبلاگ مجله پریها، به گزارش خبرنگاران دو مجموعه شعر بهار الماسی با نام های منظومه بی قطر و قد و یک سر و هزار صدا به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

انتشار دو مجموعه شعر از بهار الماسی

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

بهار الماسی شاعر این مجموعه همزمان با انتشار این دو اثر در معرفی آنها عنوان داشت: از زمانی که به یاد دارم علاقه مند به سرودن شعر بودم و یکی از بازی های کودکی ام این بود که حرفم را به شکل موزون و آهنگین می زدم. نخستین بار در 14 چند شعر طنز کلاسیک در ونکوور به چاپ رساندم. از سال 1388، بعد از فارغ التحصیلی بالاخره فرصتی فراهم شد تا به طور تخصصی شعر را بشناسم و در کنار متون نظری و تئوریک شاعران نوسرا و کلاسیک و امروزی را با شناخت عمیق تری بخوانم. خوشبختانه زندگی حرفه ای من در این سال ها هر چند ارتباطی به شعر نداشته، همواره فضایی برای مطالعه و مشق شعر ایجاد نموده که من غنیمت شمرده ام و از کنارش نگذشته ام.

او اضافه نمود: محدودیت های رسانه فرم و شکل هر خلق هنری را تحت شعاع قرار می دهد و شعر از این جهت که چیزی جز کلام صرفش نمی گردد برای من همواره هموارترین و بی واسطه ترین شکل خلق بوده است. این که بتوانی جهانی از تصاویر که فقط در سر توست با آهنگی که فقط گوش می شنود و حسی که در قلب تو می تپد روی کاغذ بیاوری معجزه ای است که لااقل از من جز به وسیله سرودن شعر بر نمی آید. اما فکر می کنم ریشه هایی فرهنگی و تاریخی زبان و کلام به ندرت اجازه ترجمه و انتقال شعر را به زبانی دیگر با همان فرم در هم تافته تصویر و آهنگ و تخیل اورگانیک می دهد. به همین دلیل شعر را هنری بی مرز اما در مضیقه می دانم.

الماسی ادامه داد: کتاب منظومه بی قطر و قد روایت سرزمینی ست بی آب و بی زن و سرگذشت آنهایی که در این سرزمین زندگی می نمایند و آن هایی که آن را ترک می نمایند. کتاب چیدمانی از اشعار پست مدرن است که قصه را در دو بخش روایت می نماید. بخش نخست شعری بلند است که کلیت داستان را بازگو می نماید و بخش دوم که چیدمانی از شعرهای کوتاه تر است به جزئیات سرگذشت این دو گروه می پردازد.

همچنین مجموعه یک سر و هزارصدا کتاب دیگرم است که در 95 صفحه و سه بخش شامل یک شعر بلند به عنوان مقدمه و دو دفتر با عنوان های یک سر و هزارصدا و آدان، زمین حاصل خیر از سوی انتشارات سیب سرخ منتشرشده است. در بخش نخست این مجموعه به موضوعاتی پیرامون آسیب های اجتماعی زنان ایرانی و مسائل زنانه و مادرانگی در بخش سوم پرداخته ام. این کتاب به نوعی سرگذشت خود من است و وجوه گوناگون زن بودنم.

بخش دوم کتاب که شامل 30 شعر کوتاه تر است، از دوراهی رفتن و ماند سخن می گوید. در پانزده شعر نخست راوی هنوز در اوج دل سردی دل بسته وطن است و با نوعی میهن پرستی به مرزهای غرب می نگرد. اما در شعر پانزدهم خاتمه عزم ترک وطن می نماید.

بهار الماسی شاعر و فعال فرهنگی متولد سال 1364 تهران و دانش آموخته دو رشته مهندسی برق و طراحی رسانه و اطلاعات و ساکن تورنتو کانادا است. او سال هاست که شعر می سراید. از الماسی تا به امروز دو مجموعه شعر دختر خرداد و حروف سربی مشترک با رضا روزبهانی، منظومه بی قطر و قد و یک سر و هزار صدا منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: pariha.ir شناسه مطلب: 708

به "انتشار دو مجموعه شعر از بهار الماسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار دو مجموعه شعر از بهار الماسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید